Her er verdens bedste hotel ifølge TUI’s gæster

TUI’s millioner af gæster har talt. Det bedste hotel i verden ligger på Rhodos.

Lindos Blu Luxury Hotel & SuitesRhodos er det bedste hotel i verden ifølge TUI’s 19 millioner gæster. Udnævnelsen skete under TUI Global Hotel Awards, som blev afholdt forud for verdens største rejsemesse, ITB i Berlin, der finder sted denne uge.

”Gode hoteller er afgørende for at skabe mindeværdige ferieoplevelser. Derfor er det et privilegium at belønne hoteller, som får strålende tilbagemeldinger fra vores kunder hvert eneste år. Tusind tak for at I viser vej som nogle af de bedste hoteller i verden,” sagde CEO for TUI Group, Sebastian Ebel, da nyheden blev kendt tirsdag.

Lindos Blu Luxury Hotel & Suites på Rhodos har fået fremragende tilbagemeldinger i alle TUI Groups markeder for enestående service. 5-stjerners-hotellet er bygget som et amfiteater på en bakketop med udsigt over den smukke Vlicha-bugt og er forbeholdt voksne.

Viser vej for bæredygtig hoteldrift

Det er nu et år siden TUI Group lancerede sin egen bæredygtighedsagenda, hvor koncernen har forpligtet sig til kraftige nedskæringer i sine udledninger. Derfor blev der under TUI Global Hotel Awards også uddelt en særskilt TUI Carbon Reduction Award.

Prisen gik til TUI Blue Montafon i Østrig, som har taget en hovedrolle i arbejdet med at drive hotel på en mere bæredygtig måde.

• Over 80% af den elektricitet, der anvendes, kommer fra vandkraft og vedvarende energi.
  • Der anvendes kun el-biler og energibesparende LED-lys på hotellet.

"Ved at reducere deres driftsudledninger viser hotellet vej for andre med praktiske eksempler på, hvordan hoteldrift kan blive mere bæredygtig. Hotellet stod færdigt i 2020 og er en perfekt base for aktive feriegæster og vintersportsentusiaster," udtalte Chief Sustainability Officer, Thomas Ellerbeck.

TUI Blue Barut Andiz i Side, Tyrkiet, er blevet kåret som det bedste hotel af det nordiske marked. Dette er et hotel for voksne og er særligt tilpasset par.

H10 Casa de la plate i Sevilla i Spanien er kåret til det bedste byhotel.

Her er alle vinderne

· TUI Care Foundation Award – Caramel Grecotel Boutique Resort

· TUI Care Foundation Award – Creta Palace Grecotel Beach Luxe Resort

· TUI Special Recognition Award - Fettah Tamince – Founder and Chairman of Rixos Hotels