Fokus på at samle familien øger efterspørgslen på festtelte og leje af telte

Flere og flere danskere har set de gode muligheder ved leje af telt til de store mærkedage.

Foto Pexels

Hvis man gerne vil samle de mange led af familien sammen med vennerne fra forskellige kontekster, er leje af telt en nødvendighed. Uden festteltet vil det ikke være muligt at kunne mønstre et stort nok areal til at kunne samle mennesker på tværs af generationer, kontekster og sociale cirkler.

Familien får større værdi i samfundet

Der er sket en udvikling i befolkningen de seneste år, hvor der er kommet en større tendens til at orientere sig mod de nære værdier. Dette sker som et modsvar mod det ensidige fokus på individualitet og karriere. I stedet er der i dag et større antal danskere, som fokuserer på kollektivitet, familie og fordybelse.

Dette er en af de faktorer, som forklarer, hvorfor leje af telt er blevet mere udbredt de seneste år. Det er på alle måder blevet vigtigt for mange at samle generationerne og at kombinere venner med familie. Hvor man i andre situationer kunne se de forskellige mennesker særskilt i hver deres sociale cirkel, er der her et større fokus på at skabe forbindelser på tværs af disse sociale skel. Netop derfor ses fester som samler flere mennesker, hvilket man traditionelt også forbinder med andre kulturer end de nordiske.

Festteltet som et samlingspunkt

Samtidig er der også en anti-forbruger tendens i samfundet, hvoraf leje af telt er det, som de fleste vil ty til for at kunne samle mange folk. Ved leje af telt, får de først teltet ud, når de skal bruge det, hvilket sparer ressourcer og opbevaringsplads. Dette er dermed en god måde at samle mennesker på, i tråd med tidsånden. Dog er det svært at forestille sig en fest udendørs uden et telt, hvoraf mange søger hen imod leje af telt som den bedste løsning til at samle familie og venner til en uforglemmelig dag.

Enhver social sammenkomst kræver et samlingspunkt og leje af telt leverer netop dette. Der er dermed flere aktører på markedet, som tilbyder leje af telt til store mærkedage. En af disse er VIP Teltudlejning som driver hjemmesiden https://vip-teltudlejning.dk/. Her kan interesserede finde en masse gode telte i solid kvalitet, som kan klare alle typer af vejrforhold. Ved leje af telt hos VIP Teltudlejning, er festens ydre rammer dermed sikret, så der i stedet kan komme fokus på de menneskelige relationer som det vigtigste omdrejningspunkt.

Støtte og omsorg ved livets afslutning10.4.2024 11:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Når en elsket person går bort, kan det en være både udfordrende og følelsesmæssigt belastende tid at stå i for både familie, venner og andre pårørende. For ikke nok med at der er en stor sorg, der skal bearbejdes og tages hånd om, og der skal uddeles en masse trøst, så er det også en tid, der er fyldt med praktiske beslutninger blandt andet i forhold til den sidste rejse og det sidste farvel. Og det er netop de øjeblikke af både sorg og tab, at bedemænd spiller en vigtig rolle i at yde støtte, vejledning og ikke mindst praktisk assistance i forhold til at planlægge en begravelse eller en bisættelse. Men ved du, hvor meget hjælp en bedemand kan yde? Derfor er det vigtigt at finde den rette hjælp En dygtig bedemand, som for eksempel en bedemand i København, er trænet i at hjælpe familier gennem den måske mest vanskelige proces, de nogensinde vil komme til at stå overfor i deres liv. Det er den, der har med planlægningen og udførelsen af en begravelse eller bisættelse samt eventuel efterf

Sundheden og bekvemmeligheden ved online bestilling af fiskekasser8.4.2024 19:30:41 CEST | Pressemeddelelse

I Danmark vinder fiskekasser og skaldyrskasser stadig større indpas i hjemmekøkkenerne, drevet af et voksende ønske om at nyde sund, frisk og varieret kost. Sundhedsstyrelsen anbefaler at spise mindre kød og i stedet vælge bælgfrugter og fisk, hvilket er en tendens, som Hanstholm Fisk & Skaldyr gerne vil gøre det nemmere for danskerne at følge. Ved at tilbyde et bredt udvalg af nøje sammensatte fiskekasser, som leveres direkte til døren, opfylder Hanstholm Fisk & Skaldyr dette behov. Med fiskekasserne, som bl.a. er sammensat af den kendte kok Rasmus Vognsen fra Masterchef, tilbydes der en nem og bekvem måde at få adgang til kvalitetsfisk og -skaldyr på, uanset anledningen. Fra store begivenheder til en hyggelig fredagaften, er der en fiskekasse for enhver smag. Den stigende popularitet af fiskekasser kan også tilskrives det moderne livs tempo, hvor tiden ofte er knap, og ønsket om bekvemmelighed står højt på ønskelisten. Online bestilling gør det muligt at planlægge måltiderne forud og