Husk det lovpligtige årlige serviceeftersyn af nedgravede affaldscontainere for at sikre optimal funktion og overholdelse af lovgivningen

Nedgravede affaldscontainere er blevet en stadig mere populær løsning for boligselskaber, der skal følge kommunernes krav og som ønsker at forbedre affaldshåndteringen på deres ejendomme.

Foto : eget

Disse affaldssystemer tilbyder en række fordele, herunder en mere æstetisk tiltalende løsning og en mere effektiv håndtering og sortering af affald. Men det er vigtigt at huske, at disse nedgravede affaldssystemer kræver regelmæssig vedligeholdelse og service for at fungere korrekt og overholde lovgivningen.

Som ejer eller ansvarlig for nedgravede affaldssystemer er det din pligt at sikre, at et serviceeftersyn finder sted mindst én gang årligt. I henhold til Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 428, §23-§27, der regulerer anvendelsen af tekniske hjælpemidler som nedgravede affaldssystemer, kræves det, at dette eftersyn udføres af en sagkyndig. Eftersynet skal dokumenteres for at sikre, at systemerne fungerer optimalt både under brug og ved tømning.

Med en Biobag Zenzo vask & serviceaftale udfører vi en grundig gennemgang af hele det nedgravede affaldssystem. Dette inkluderer kontrol af løftestænger, hængsler, beslag, betonkasse, inderbeholdere eller sække, lukkemekanismer, sikkerhedsanordninger, elektronik, låg eller indkastsøjler. Hvis der skulle være en smule affald i bunden af containerne, tager vi også det med. Med Biobag Zenzos årlige serviceeftersyn sikrer vi, at du lever op til Arbejdstilsynets krav.

Efter endt service udføres en servicerapport, der indeholder en checkliste over det udførte arbejde samt eventuelle bemærkninger. Containeren påføres desuden et mærkat, der tydeligt viser, hvornår og af hvem affaldscontaineren sidst blev serviceret, i overensstemmelse med Arbejdstilsynets krav.

Hold nedgravede affaldssystemer rene og pæne med en vaskeservice
Udover det lovpligtige serviceeftersyn kan boligselskaber med en Biobag Zenzo vask & serviceaftale også vælge mellem to typer vask: Fuld Vask eller Light Vask. Fuld Vask indebærer en omfattende rengøring af alle dele, både indvendigt og udvendigt, mens Light Vask indebærer en mere grundlæggende udvendig rengøring.

Det er vigtigt at boligselskaber er opmærksomme på det lovpligtige serviceeftersyn af nedgravede affaldscontainere. Dette sikrer ikke kun, at systemerne fungerer korrekt og effektivt, men det hjælper også med at overholde lovgivningen og minimere risikoen for driftsstop og potentielle problemer med affaldshåndteringen. Hvis systemerne ikke er servicerede efter reglerne, kan forsyningerne i værste fald nægte at tømme containerne.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at indgå en Biobag Zenzo vask & serviceaftale for dine nedgravede affaldssystemer, er du velkommen til at kontakte os. Vi er her for at sikre, at dine affaldssystemer fungerer optimalt og overholder alle gældende regler og forskrifter.

Kontakt os på 70 27 19 00 for at få et godt tilbud på en Biobag Zenzo vask- og serviceaftale til dine nedgravede affaldssystemer. Så sørger vi for at holde dine affaldssystemer rene og velfungerende, så eventuelle driftsstop begrænses mest muligt.

Se mere om Biobag Zenzo vask & serviceaftale her.

Du kan også gå ind på vores hjemmeside www.zenzo.dk  og se mere om alle vores løsninger til affaldssystemer – både hvis din boligforening skal have helt nye affaldssystemer eller supplere eksisterende systemer.

LinkConcept lancerer ny side om Formel 1 i Canada15.5.2024 09:17:39 CEST | Pressemeddelelse

Vejle, Danmark – LinkConcept, en førende digital marketing- og webudviklingsvirksomhed, annoncerer stolt lanceringen af deres nyeste webprojekt, https://formule-1.ca/. Denne nye side er dedikeret til Formel 1-fans i Canada og tilbyder omfattende dækning af sporten, fra løbsresultater og nyheder til baggrundsartikler og analyser. O Den nye hjemmeside er designet med brugervenlighed og engagerende indhold i centrum. https://formule-1.ca/ sigter mod at blive den foretrukne ressource for canadiske Formel 1-entusiaster ved at tilbyde: Opdaterede Nyheder: Daglige opdateringer om de seneste begivenheder inden for Formel 1, herunder teammeddelelser, kørerskift og teknologiske fremskridt. Løbsdækning: Detaljerede rapporter fra hver Grand Prix-weekend med liveopdateringer, resultater og højdepunkter. Analyse og Baggrund: Ekspertanalyser af løb og sæsonforløb, samt dybdegående artikler om sportens historie og fremtidige udviklinger. Eksklusivt Indhold: LinkConcept planlægger løbende at udvide htt

Køb båndsliber hos LavprisVærktøj14.5.2024 14:41:32 CEST | Pressemeddelelse

Man skal nok være en garvet handy-nørd for at mene, at det er direkte sjovt at slibe; for de fleste af os er det bare noget, der skal gøres, f.eks. for at få gammel maling væk eller fjerne ridser fra en bordplade. Men heldigvis findes der elektriske slibemaskiner, så opgaven kan blive overstået i en fart. Slibeopgaver er måske stadig ikke det mest sindsoprivende for gør det selv-folket, men med det rette el værktøj går det i mindste hurtigt, og resultatet bliver som oftest mere tilfredsstillende, end hvis man nøjes med sandpapir og knofedt. Til store træflader er det godt med en båndsliber. Båndsliberen leverer et ensartet resultat En båndsliber fungerer ved hjælp af et bredt bånd af sandpapir, som sætter den i stand til at slibe store flader og opnå et ensartet resultat. Båndsliberen minder lidt om en rystepudser; sidstnævnte kan også slibe træ, men er bedst til mindre opgaver. Webshoppen LavprisVærktøj forhandler et omfattende udvalg af el-, akku- og håndværktøj, arbejdsredskaber, ar