Topchef, Martin Thaysen tiltræder som ny CEO for Green Energy den 1. marts 2024

En ny æra begynder: Martin Thaysen overtager posten som CEO og fører Green Energy mod nye horisonter

Green Energy er glade for at meddele, at Martin Thaysen officielt overtager posten som CEO den 1. marts 2024. Dette CEO-skifte repræsenterer en vigtig milepæl for virksomheden og markerer et afgørende skridt mod visionen om globalt lederskab inden for grøn energi.

Fra Mærsk til Green Energy

Martin Thaysen er en internationalt erfaren CEO med stor erfaring og viden om logistik- og transportsektoren. Hans imponerende baggrund og erfaring fra erhvervslivet i ind- og udland omfatter Executive Vice President og Managing Director for Kina hos CEVA Logistics og 18 års erfaring hos A.P. Møller-Mærsk. Han har også haft nøgleroller i flere andre virksomheder, herunder Chief Commercial Officer hos Controlant og Group CEO hos The Santa Fe Group.

"Dette er et spændende kapitel i Green Energys historie, og jeg er begejstret for at overtage rollen som CEO," siger Martin Thaysen, og tilføjer " Klimaforandringer er uden tvivl en af de største udfordringer, og det er afgørende, at vi handler nu ved at drage fordel af eksisterende teknologier, der også er økonomisk fordelagtige. Det, der imponerer mig ved Green Energys solarteknologi, er dens mange anvendelsesmuligheder. Det er et velafprøvet og testet produkt, der har bevist, at det kan bidrage til at fremme dekarboniseringen af virksomheder.”

Den næste æra

Store ambitioner og konstant vækst tegner billedet, når man ser på Green Energy. Som CEO vil Martin Thaysen føre Green Energy fremad og til frontlinjen i det globale landskab for bæredygtig energi. Med sin omfattende baggrund som leder af multinationale virksomheder og dokumenterede evne til at skabe vækst på forskellige markeder er Thaysen godt rustet til at føre Green Energy til hidtil usete højder af succes og etablere sin position som frontløber inden for bæredygtige energiløsninger verden over.

"Vi har set frem til at byde Martin Thaysen velkommen. Martin er en hands-on og strategisk leder med et solidt fokus på kunder og mennesker. I sin seneste rolle stod Martin i spidsen for en høj omsætningsvækst hos en anden digital tech scale-up - hvilket gør ham til en ideel leder for Green Energy, når vi sigter mod globalt lederskab," siger Hans Peter Michelet.

Martin Thaysen tager over som CEO efter Hans Peter Michelet. Michelet har fungeret som midlertidig CEO siden Karl Andreassen meddelte sin afgang fra stillingen ved udgangen af 2023. Efter Martin Thaysens tiltrædelse som CEO vil Michelet genoptage sin rolle som bestyrelsesformand.

Læs mere om Green Energy på www.mipv.pro

Mail: nadja.ahrenfeldt@ge-scan.com
Telefon: +45 93 395 160

Green Energy Group er førende leverandør af mobile og fleksible solcelleløsninger til transport og letvægtstag. De leverer innovative og bæredygtige løsninger og er med deres brancheførende teknologi dedikerede til at drive fremtidens grønne energiløsninger og gøre en positiv forskel for vores planet.

Kom godt i gang med din opsparing12.4.2024 14:19:31 CEST | Pressemeddelelse

Denne artikel er sponsoreret. Ønsker du at spare op? De fleste banker kræver en vis procentdel i udbetaling, hvis du skal låne penge. Det er derfor en god idé at have en solid opsparing, da det viser banken, at du har styr på dit budget og din økonomi. Ved at spare op regelmæssigt viser du også din evne til at håndtere lånet og betale det tilbage. Her får du et par tips til, hvordan du kan få gang i en god opsparing, så du eksempelvis kan spare op til en udbetaling.

Sådan finder du Danmarks billigste elselskab i 20245.4.2024 08:18:20 CEST | Pressemeddelelse

I løbet af de seneste år er der sket en bestandig stigning i antallet af danskere, der søger efter det billigste elselskab 2024. Denne trend forventes kun at vokse i 2024, da bevidstheden om konsekvenserne af ens energiforbrug - både for sin egen pengepung og for miljøet - bliver større. Elmarkedet i Danmark er karakteriseret ved konstant forandring, med nye udbydere, der udfordrer de etablerede, hvilket gør valget både bredere og mere komplekst. Denne artikel vil guide dig gennem processen med at finde Danmarks billigste elselskab i 2024. Den vil udforske de forskellige faktorer, der driver danskernes søgning efter besparelser på elregningen, og undersøge, hvordan du kan navigere i det komplekse landskab af eludbydere.

VVS Østerbro, Søborg og Gentofte: Murer & VVS Kjeld Hansen har med en unik blanding af murere og VVS’ere skabt et firma, der hurtigt kan hjælpe danskere i Storkøbenhavn med at få moderniseret deres hjem21.3.2024 13:51:55 CET | Pressemeddelelse

Murer & VVS Kjeld Hansen https://www.kjeldhansen.dk/ gør det lettere at være dansker i Storkøbenhavn. Med deres kombinerede færdigheder inden for VVS- og murerarbejde, har de været i stand til at hjælpe mange borgere til at få grønne og bæredygtige hjem, der samtidig er en nydelse af være i.