Ægte diamanter - sådan genkender du forskellen

Der findes desværre mange uægte smykker på det danske marked, som udgiver sig for at være den ægte vare. Det er ikke nemt at gøre sig klog på, og ofte kan det heller ikke ses med det blotte øje.

Foto Pexels

I denne artikel kan du blive klogere på, hvordan du kan genkende ægte diamantsmykker.

Vægten på diamanten

En af de vigtigste faktorer, som afgør, om en diamant er uge eller ej, er vægten. Naturlige diamanter er tætte og vejer derfor også mere. Uægte diamanter er derimod forholdsvis lettere.

Du kan teste det ved at tage diamanten op og veje den i forhold til andre diamanter af lignende størrelser. Hvis der er stor forskel på vægten, er det et dårligt tegn.

Naturlige diamanter er farveløse

Naturlige diamanter er fri for nuancer. En ægte diamant er fuldkommen gennemsigtig og har altså ikke gule, røde eller brune toner i sig.

Selvfølgelig kan nuancen ændrer sig i forhold til, hvordan stenen er skåret, men som tommelfingerregel skal en diamant være krystalklar og gennemsigtig.

Grundig inspektion er ikke nok

Overordnet set kan det ikke ses med det blotte øje om et diamantsmykke er ægte eller ej. Selvom du tester vægten og tjekker nuancerne på diamantsmykket, så kan du ikke vide dig sikker på, om smykket er 100% ægte.

Selv uægte diamanter kan se smukke og funklende ud, men stadig være af middelmådig kvalitet. Det er en fejl, som mange begår, hvis de for eksempel handler smykker i en genbrugsbutik.

Hvis du vil være sikker på, at dit diamantsmykke er ægte, så skal du købe det fra en certificeret smykkehandler, som kan tilsende dig et diamantcertifikat, når du handler hos dem.

Prisen på diamantsmykker

Hvis der er tale om et ægte diamantsmykke, så kan du godt forberede dig på en højere pris. Ægte sten koster flere penge, men de holder til gengæld også resten af livet, hvis du passer ordentlig på dem.

Skal et ægte diamantsmykke koste en bondegård? Nej, ikke nødvendigvis. Hvis du handler de rigtige steder, så kan du sagtens få høj kvalitet for en lav pris.

For eksempel kan du handle hos Clear Carats Copenhagen. Clear Carats Copenhagen sælger ægte diamantsmykker uden fordyrende led fra smykkebutikker. De handler udelukkende diamantsmykker online, så du kan bestille hjemmefra. Alle deres diamantsmykker er registreret, så når du bestiller et smykke sendes det med et ægte diamantcertifikat.

En ny tilgang til bekæmpelse af tør hud: Kvinders guide til optimal hudpleje15.4.2024 18:30:02 CEST | Pressemeddelelse

Tør hud i ansigtet er en udfordring, mange kvinder kender alt for godt. Årsagerne til tør hud kan være mange - fra vejret og den daglige hudplejerutine til generel aldring. Men hvad hvis vi fortalte dig, at ny forskning har givet os nye veje til at bekæmpe tør hud? Læs videre for at lære mere om disse nyskabende metoder til at holde din hud hydreret og sund. Fokus på hydrering Hydrering er og har altid været en nøglefaktor i bekæmpelsen af tør hud. Ny forskning viser imidlertid, at hydrering indefra - det vil sige at drikke masser af vand - kan være endnu vigtigere, end vi tidligere har troet. Parret med en fugtgivende creme designet til tør hud kan denne to-fronts tilgang være en effektiv metode til at bekæmpe tør hud. Nye produkter og teknikker Moderne hudpleje er konstant i udvikling, og de nyeste hudplejeprodukter kan give kvinder med tør hud flere muligheder end nogensinde før. Mildere rensemidler, der ikke fjerner hudens naturlige olier, er på vej op, og serums og olier til fugtg

Hudplejeindustrien blomstrer med stigende fokus15.4.2024 18:24:52 CEST | Pressemeddelelse

Hudpleje er hurtigt blevet en dominerende del af skønheds- og personlig pleje-industrien. Interessen for at finde og investere i de rette hudplejeprodukter er vokset betragteligt hos både mænd og kvinder. Valget af de mest passende produkter er nu blevet et kerneelement i mange menneskers daglige rutiner. Udfordringen i at vælge passende hudplejeprodukter Hudpleje handler ikke bare om at se godt ud, men er også et centralt aspekt af sundhed og velbefindende. Valget af passende hudplejeprodukter kan gøre en afgørende forskel for hudens sundhed og kan øge folks selvværd og livsglæde. Det er på denne baggrund, at mange anvender en betydelig del af deres tid og kræfter på at finde de helt rigtige produkter. Et produkt, der har vundet bred anerkendelse for sin effektivitet og pålidelighed, er Avène Cleanance Comedomed. Dette er en koncentreret anti-blemish creme, der er skabt til at reducere bumser og hudorme og samtidig modvirke nye udbrud. Det er tydeligt, at interessen for hudpleje vil f