Link Concept ApS

Ægte diamanter - sådan genkender du forskellen

Der findes desværre mange uægte smykker på det danske marked, som udgiver sig for at være den ægte vare. Det er ikke nemt at gøre sig klog på, og ofte kan det heller ikke ses med det blotte øje.

Foto Pexels

I denne artikel kan du blive klogere på, hvordan du kan genkende ægte diamantsmykker.

Vægten på diamanten

En af de vigtigste faktorer, som afgør, om en diamant er uge eller ej, er vægten. Naturlige diamanter er tætte og vejer derfor også mere. Uægte diamanter er derimod forholdsvis lettere.

Du kan teste det ved at tage diamanten op og veje den i forhold til andre diamanter af lignende størrelser. Hvis der er stor forskel på vægten, er det et dårligt tegn.

Naturlige diamanter er farveløse

Naturlige diamanter er fri for nuancer. En ægte diamant er fuldkommen gennemsigtig og har altså ikke gule, røde eller brune toner i sig.

Selvfølgelig kan nuancen ændrer sig i forhold til, hvordan stenen er skåret, men som tommelfingerregel skal en diamant være krystalklar og gennemsigtig.

Grundig inspektion er ikke nok

Overordnet set kan det ikke ses med det blotte øje om et diamantsmykke er ægte eller ej. Selvom du tester vægten og tjekker nuancerne på diamantsmykket, så kan du ikke vide dig sikker på, om smykket er 100% ægte.

Selv uægte diamanter kan se smukke og funklende ud, men stadig være af middelmådig kvalitet. Det er en fejl, som mange begår, hvis de for eksempel handler smykker i en genbrugsbutik.

Hvis du vil være sikker på, at dit diamantsmykke er ægte, så skal du købe det fra en certificeret smykkehandler, som kan tilsende dig et diamantcertifikat, når du handler hos dem.

Prisen på diamantsmykker

Hvis der er tale om et ægte diamantsmykke, så kan du godt forberede dig på en højere pris. Ægte sten koster flere penge, men de holder til gengæld også resten af livet, hvis du passer ordentlig på dem.

Skal et ægte diamantsmykke koste en bondegård? Nej, ikke nødvendigvis. Hvis du handler de rigtige steder, så kan du sagtens få høj kvalitet for en lav pris.

For eksempel kan du handle hos Clear Carats Copenhagen. Clear Carats Copenhagen sælger ægte diamantsmykker uden fordyrende led fra smykkebutikker. De handler udelukkende diamantsmykker online, så du kan bestille hjemmefra. Alle deres diamantsmykker er registreret, så når du bestiller et smykke sendes det med et ægte diamantcertifikat.

Om Din Tekstforfatter

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Følg pressemeddelelser fra Link Concept ApS

Flere pressemeddelelser fra Link Concept ApS

Støtte og omsorg ved livets afslutning10.4.2024 11:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Når en elsket person går bort, kan det en være både udfordrende og følelsesmæssigt belastende tid at stå i for både familie, venner og andre pårørende. For ikke nok med at der er en stor sorg, der skal bearbejdes og tages hånd om, og der skal uddeles en masse trøst, så er det også en tid, der er fyldt med praktiske beslutninger blandt andet i forhold til den sidste rejse og det sidste farvel. Og det er netop de øjeblikke af både sorg og tab, at bedemænd spiller en vigtig rolle i at yde støtte, vejledning og ikke mindst praktisk assistance i forhold til at planlægge en begravelse eller en bisættelse. Men ved du, hvor meget hjælp en bedemand kan yde? Derfor er det vigtigt at finde den rette hjælp En dygtig bedemand, som for eksempel en bedemand i København, er trænet i at hjælpe familier gennem den måske mest vanskelige proces, de nogensinde vil komme til at stå overfor i deres liv. Det er den, der har med planlægningen og udførelsen af en begravelse eller bisættelse samt eventuel efterf