Norlys får grønt lys til køb af Telia Danmark

Konkurrencerådet har netop godkendt Norlys’ køb af Telias danske forretning, og når de sidste formalia er på plads, er overtagelsen en realitet.

Norlys kan nu tage de sidste skridt til at gennemføre købet af Telia Danmark. Konkurrencerådet har nemlig godkendt, at energi- og telekoncernen køber Telias danske forretning.

Godkendelsen kommer efter, at Norlys i september underskrev en aftale med Telia Company om købet af Telias danske forretning, der omfatter cirka 1,9 millioner kundeforhold og et 50 procent ejerskab af Danmarks største mobilnet, TT-netværket.

- Nu udestår kun en formel selskabsretlig omdannelse af Telia-forretningen. Vi forventer at overtage nøglerne i begyndelsen af april, og så er vi klar til at fortælle mere om de konkrete planer, siger Ulf Lund, der er direktør for Stakeholder Relations i Norlys.

Om Norlys

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med 3.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg, København og en række mindre byer. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til flere end 1,7 millioner husstande og virksomheder. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi blandt andet landets største elnet og landets største fibernet samt aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading, som handler med energi. Vi ejer også halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.