Mindre byer får livet tilbage: Detailudviklingsselskab skaber gratis butiksløsninger til landsbyerne

Unlimit Retail ApS går i partnerskab med den danske helårs-modulproducent Cantona System A/S, hvor de præsenterer en banebrydende butiksløsning, der vil medvirke til at redde de mindre landsbyer ved at tilbyde nøglefærdige og ubemandede butiksløsninger. Den første butik i kæden bliver i Vester Hæsinge på Fyn, som åbner til foråret.

Foto : Eget

"Vores ambition er at hjælpe lokalsamfundene ved at tilbyde nøglefærdige butiksløsninger, der er tilpasset deres behov og hvor borgerne ikke skal have penge op af lommen," udtaler Mads Lynge Laursen, CEO for Unlimit Retail.

Nøglefærdige og højisolerede ubemandede købmandsbutikker
De ubemandede købmandsbutikker, bestående af 50 kvm købmandsbutik og 12 kvm lager/varemodtagelse, leveres i nøglefærdige, højisolerede og vedligeholdelsesfrie helårs-moduler fra Cantona System A/S.

Cantona System A/S er kendt for at producere flytbare moduler til helårsbeboelse bl.a. til bosteder, institutioner og ungdomsboliger, hvor kravet er at bygningerne skal være flytbare, lav CO2-udledning, lav drift og vedligehold, samt lavt varmeforbrug.

Butikkerne kommer til at overholde BR18 til helårsanvendelse, hvor der er taget højde for et indbydende udseende i slidstærke materialer, handicapvenlig indgang, samt kørestolvenlig passage imellem butiksinventaret. Se mere om helårs-moduler fra Cantona System A/S her.

Mads Lynge Laursen tilføjer, "For at realisere projektet kræves det blot, at borgerne stiller en egnet, klargjort grund til rådighed og yder et depositum samt et omsætningskrav. Det, der adskiller købmandskonceptet fra tidligere løsninger, vi har præsenteret for de mindre bysamfund, ud over at de hverken skal købe eller leje løsningen, er at vi sørger for den samlede drift. Priserne på varerne vil være, som hvis det var en bemandet købmandsbutik i byen, sortimentet vil kunne imødekomme de flestes behov for dagligvarer, der vil dog ikke være mange varianter af samme vare. Sjælen og stemningen i butikken bliver borgernes opgave.”

Det selvbetjente købsmandsprojekt: Lokalt samlingspunkt
Det selvbetjente købsmandskoncept integrerer vigtige services som købmand, tobak, pakkeudlevering og apotek i en samlet og smart løsning, som er designet til at fungere som et lokalt samlingspunkt. Konceptet adresserer de udfordringer, mindre lokalsamfund står overfor med lukninger af skoler, sportsklubber og købmandsbutikker.

Peber Weber Hansen, bestyrelsesmedlem af VHE Invest, udtrykker entusiasme om den kommende butik i Vester Hæsinge: ”Brugsen lukkede i 2017, og siden har der været en efterspørgsel hos lokalbefolkningen på nye indkøbsmuligheder. Vi har hele tiden haft det som et mål i bestyrelsen, at muligheden for indkøb skal være til stede. Folk har de seneste mange år været vant til at køre 10-15 km.” Peter Weber Hansen, som selv bor i lokalområdet, tilføjer afslutningsvis, at butikken forhåbentligt kan blive Vester Hæsinge og nabobyernes nye samlingspunkt.

Ubemandede butikker rundt i hele Danmark
Unlimit Retail, tidligere kendt som Retail 360 Box Solutions, har allerede etableret en imponerende tilstedeværelse med 45 ubemandede butikker spredt ud over Danmark. De positive resultater fra omsætningen i de eksisterende ubemandede butikker i landområderne har været medvirkende til at styrke virksomhedens engagement i at støtte landsbyfællesskaber.

Unlimit Retails ambitiøse mål med konceptet er at etablere en landsdækkende kæde af ubemandede, fuldt automatiserede butikker i Danmark, som samtidig leveres i bæredygtige og vedligeholdelsesfri materialer. Planen omfatter lanceringen af de første 12 enheder i 2024.

Med denne visionære tilgang sigter Unlimit Retail ikke blot mod at revolutionere detailhandlen, men også mod at skabe en positiv indvirkning på lokalsamfundene.

AI bliver drivkraften i kommende butikker

”I løbet af 2024 lancerer vi en version af købmandsbutikken, hvor indkøbet er 100% styret af AI-teknologi og kassen bliver overflødig. Kunderne tjekker ind med app eller kreditkort, vælger deres varer og forlader butikken igen. I det de forlader butikken modtager de en mobilkvittering, og betalingen trækkes automatisk fra den tilmeldte betalingsmiddel,” udtaler Mads Lynge Laursen og afslutter med ”Vi starter op med at bygge en ”flagship-store” i nærheden af Cantona System A/S i Sæby. Butikken bliver som de øvrige nøglefærdige, unikke helårsmodul på i alt 68 kvm. Vi glæder os til at præsentere løsningen for vores forretningsforbindelser og kunder.”

For yderligere information kontakt venligst:
Mads Laursen, CEO Unlimit Retail ApS
M: 25616655
E:
ml@unlimitretail.dk

En ny tilgang til bekæmpelse af tør hud: Kvinders guide til optimal hudpleje15.4.2024 18:30:02 CEST | Pressemeddelelse

Tør hud i ansigtet er en udfordring, mange kvinder kender alt for godt. Årsagerne til tør hud kan være mange - fra vejret og den daglige hudplejerutine til generel aldring. Men hvad hvis vi fortalte dig, at ny forskning har givet os nye veje til at bekæmpe tør hud? Læs videre for at lære mere om disse nyskabende metoder til at holde din hud hydreret og sund. Fokus på hydrering Hydrering er og har altid været en nøglefaktor i bekæmpelsen af tør hud. Ny forskning viser imidlertid, at hydrering indefra - det vil sige at drikke masser af vand - kan være endnu vigtigere, end vi tidligere har troet. Parret med en fugtgivende creme designet til tør hud kan denne to-fronts tilgang være en effektiv metode til at bekæmpe tør hud. Nye produkter og teknikker Moderne hudpleje er konstant i udvikling, og de nyeste hudplejeprodukter kan give kvinder med tør hud flere muligheder end nogensinde før. Mildere rensemidler, der ikke fjerner hudens naturlige olier, er på vej op, og serums og olier til fugtg

Hudplejeindustrien blomstrer med stigende fokus15.4.2024 18:24:52 CEST | Pressemeddelelse

Hudpleje er hurtigt blevet en dominerende del af skønheds- og personlig pleje-industrien. Interessen for at finde og investere i de rette hudplejeprodukter er vokset betragteligt hos både mænd og kvinder. Valget af de mest passende produkter er nu blevet et kerneelement i mange menneskers daglige rutiner. Udfordringen i at vælge passende hudplejeprodukter Hudpleje handler ikke bare om at se godt ud, men er også et centralt aspekt af sundhed og velbefindende. Valget af passende hudplejeprodukter kan gøre en afgørende forskel for hudens sundhed og kan øge folks selvværd og livsglæde. Det er på denne baggrund, at mange anvender en betydelig del af deres tid og kræfter på at finde de helt rigtige produkter. Et produkt, der har vundet bred anerkendelse for sin effektivitet og pålidelighed, er Avène Cleanance Comedomed. Dette er en koncentreret anti-blemish creme, der er skabt til at reducere bumser og hudorme og samtidig modvirke nye udbrud. Det er tydeligt, at interessen for hudpleje vil f

Støtte og omsorg ved livets afslutning10.4.2024 11:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Når en elsket person går bort, kan det en være både udfordrende og følelsesmæssigt belastende tid at stå i for både familie, venner og andre pårørende. For ikke nok med at der er en stor sorg, der skal bearbejdes og tages hånd om, og der skal uddeles en masse trøst, så er det også en tid, der er fyldt med praktiske beslutninger blandt andet i forhold til den sidste rejse og det sidste farvel. Og det er netop de øjeblikke af både sorg og tab, at bedemænd spiller en vigtig rolle i at yde støtte, vejledning og ikke mindst praktisk assistance i forhold til at planlægge en begravelse eller en bisættelse. Men ved du, hvor meget hjælp en bedemand kan yde? Derfor er det vigtigt at finde den rette hjælp En dygtig bedemand, som for eksempel en bedemand i København, er trænet i at hjælpe familier gennem den måske mest vanskelige proces, de nogensinde vil komme til at stå overfor i deres liv. Det er den, der har med planlægningen og udførelsen af en begravelse eller bisættelse samt eventuel efterf