BLÆST ANNONCERER ARENATOUR I 2025 OG VARSLER NYT ALBUM PÅ GADEN I 2024

Lørdag 25/1 ODEON, Odense

Fredag 31/1 Aarhus Congress Center

Lørdag 1/2 K.B. Hallen, København

Bandet Blæst har på mange måder været allestedsnærværende de sidste par år, fra de mindste til den allerstørste scene, og samtidig vist en imponerende vifte af musikalske stilarter.

Deres kommende tour deler titel med den spritnye singleudgivelse, ”Dine Venner”; en hyldest til fællesskabet og det sårbare.

Nu annoncerer Blæst deres største indendørskoncerter til dato, og varsler at de vil sende et helt nyt album på gaden i løbet af året op til touren. Albummet vil være første samlede værk-udgivelse siden ’Stiv Kuling’ fra 2022 som indgik på de fleste lister over årets bedste albums.

Blæst har taget Danmark med storm med hits som ’Lad Mig Gå’, ’Sover Du Nu’, P3’s Uundgåelige ’Ego’, kæmpehittet ’Juice’, som også modtog P3 Guld Lytterhittet, ’All In’ feat. Lamin, ’Videre’ og ikke mindst ’Disko I KBH’ som i skrivende stund er en af de flittigst afspillede sange på den danske radioflade.

I sommeren 2023 spillede Blæst på mange af landets største scener og festivaler. De fik æren af at åbne den ikoniske Orange Scene på Roskilde Festival, hvor publikum kunne bade sig i sommersol, feste og synge med på deres store danske popsange, der er kendetegnet ved deres stramme, funky rytmer og Fernanda Rosas karismatiske vokal på de opløftende melodier.

Koncerten blev den bedst besøgte åbning af Orange Scene nogensinde med mere end 70.000 publikummer.

Typisk for Blæst gik bandet imod alles forventninger, da de tog deres næste skridt, og annoncerede 7 meget eksklusive koncerter på de mindre Københavnske spillesteder, hvor de omkring 3000 billetter blev revet væk på under en uge.

Med DINE VENNER TOUR 2025 sættes nye sejl og Blæst kan endelig opleves rundt i landet på disse fire eksklusive aftener.

Billetpriser Royal Stage: 300 kr. + gebyr

Billetpriser ODEON: 350 kr. + gebyr

Billetpriser ACC: 350 kr. + gebyr

Billetpriser K.B. Hallen: PL1 (sidde) 395 kr. / PLGA (stå) 355 kr. + gebyr

Billetsalget starter 29. februar kl. 10:00 via pdh.dk og livenation.dk

Der vil være presale 27. februar kl. 10:00 på livenation.dk, hvis man opretter en bruger (kun for ODEON, ACC og K.B. Hallen). Der vil være presale 28. februar kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere for alle fire shows.

OBS: koncerten på Royal Stage i Aalborg er ikke arrangeret af Live Nation. Læs mere om denne koncert og køb billetter på pdh.dk

Post-hardcore-trioen Future Palace vender tilbage til København og spiller i Pumpehuset 29. oktober 2024.5.4.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Future Palace er et tysk band med base i Berlin. De startede karrieren under svære omstændigheder med debutalbummet ’’Escape’’ (2020), der udkom lige inden pandemien lagde koncertstederne øde. Men på indspilningsfronten havde de stor succes og var i løbet af denne tid i stand til at få næsten 300.000 månedlige lyttere på Spotify. I løbet af 2021-22, hvor de alligevel ikke kunne komme ud at spille, fik de i samme periode udgivet efterfølgeren ’’Run’’ (2022).