LEGOLAND Billund er blevet Green Attraction certificeret

Efter flere års målrettet indsats og løbende sparring med sekretariatet fra Green Attraction er forlystelsesparken LEGOLAND Billund nu blevet certificeret med Green Attraction.

Efter en langsigtet og målrettet indsats kan LEGOLAND Billund glæde sig over, at parken nu er miljøcertificeret med Green Attraction.

Certificeringen giver attraktionen mulighed for at kunne dokumentere et langvarigt og bæredygtigt fokus, og det bliver gæsternes garanti for en stor miljøindsats, der skal sikre gode oplevelser i bæredygtige rammer.

For LEGOLAND Billund er det vigtigt at drive en forlystelsespark, hvor sjov og ansvarlighed går hånd i hånd.

- Vi er enormt stolte af, at LEGOLAND Billund er blevet Green Attraction certificeret. Vores vigtigste gæster er børn, og for os er det vigtigt på at passe på dem, både når de besøger os, men også på den lange bane, og derfor arbejder vi på tværs af forlystelsesparken med at nedbringe vores klima- og miljøbelastning, siger Christian Woller, direktør i LEGOLAND Billund.

I LEGOLAND Billund har arbejdet med de grønne tiltag stået på i mange år og forlystelsen er en del af Merlin Entertainment, som har store ambitioner på det grønne område.

Et godt eksempel er, at de tre overnatningssteder i LEGOLAND modtog søstermærket Green Key i 2019.

- Vi har arbejdet rigtig meget med energibesparende tiltag i mange år. Certificeringen er en del af et større fokus på bæredygtighed, klima og miljø i LEGOLAND generelt, og vi er rigtig glade for at kunne skabe større synlighed omkring vores indsats ved både at have vores tre overnatningssteder mærket med Green Key og nu også parken med Green Attraction, siger Christian Woller.

Arbejdet med grønne tiltag fortsætter

Selvom Green Attraction certificeringen er i hus, kommer medarbejderne i LEGOLAND ikke til at læne sig tilbage. Certifikatet stiller store krav til, at LEGOLAND Billund også fremadrettet træffer endnu flere miljøbevidste og bæredygtige valg, og giver samtidig virksomheden en struktureret og fokuseret tilgang til at kunne udføre dem.

- Jeg er meget imponeret af LEGOLAND Billunds indsats i forhold til det grønne arbejde. De har arbejdet seriøst og målrettet med ansøgningen og fulgt op på de ting, som de skal. Det er dog vigtigt at arbejdet fortsætter. Certifikatet med Green Attraction er også en garant for, at LEGOLAND Billund fortsat bliver ved med at udvikle og forbedre sig på det grønne område, og hæver barren for de grønne tiltag, udtaler sekretariatsleder for Green Attraction i HORESTA Mikal Holt Jensen.

Om Green Attraction

Green Attraction er et målrettet miljømærke for attraktioner, som er en søster til det internationale anerkendte miljømærke Green Key for hoteller, der er udviklet af Friluftsrådet og HORESTA.

Ordningen for attraktioner er udviklet til og i samarbejde med attraktionerne. Green Attraction er etableret i samarbejde mellem Danske Zoologiske Haver & Akvarier (DAZA), Organisationen Danske Museer (ODM), Foreningen af Forlystelser i Danmark (FFD), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC), HORESTA og med støtte fra Dansk Erhvervsfremme.