Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab
Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Til de hårde toner af Limp Bizkit-nummeret Rollin’ (Air Raid Vehicle), lancerede den svært populære, danske rock- og metalfestival COPENHELL i forrige uge et storstilet partnerskab med Crowne Plaza Copenhagen Towers under titlen ’Sleep like a rockstar.” Selvom der umiddelbart er en verden til forskel fra et strømlinet, 4-stjernet hotelbrand i Ørestad til headbanging og fadøl på Refshaleøen, rammer det nye partnerskab plet ifølge General Manager, Jens Frank-Mikkelsen:
”Vi har i årevis drevet mange af vores brandaktiveringsinitiativer på det faktum, at vi har Royal Arena som genbo. Crowne Plaza Copenhagen Towers er med andre ord det oplagte sted at sove igennem efter de helt store live-koncerter. Det har også været det underliggende budskab i vores såkaldte hotelt-camps på Smukfest i 2022 og 2023, fordi vi ved, at mange arena-koncertgæster gerne rejser fra hele landet til hovedstaden, når deres idoler spiller,” siger Jens Frank-Mikkelsen, og uddyber:
”Det har været en fantastisk rejse med Smukfest, men nu er vi klar til at teste vores brand i en ny musikalsk sammenhæng, hvor målet ikke udelukkende er brand awareness, men derimod baserer sig på et direkte partnerskab om salg af værelser her på hotellet. På den måde får vi mulighed for at byde festivalgæsterne fra COPENHELL fysisk velkommen og vise dem helt konkret, hvordan vi hver dag er villige til at gå til helvede og retur for det gode værtskab.”
Et djævelsk godt brandmatch
Med lanceringen af konceptet ”Sleep like a rockstar” er 100 eksklusive pakker bestående af fire hotelovernatninger i særlige COPENHELL-værelser og adgang til alle festivaldage d. 19.-22. juni blevet sat i salg for 12.995 kr. En pris, som sikrer en natlig rate på under 1.000 kr., hvilket i sig selv er et godt tilbud i en festivalperiode, hvor de københavnske priser historisk set stiger. Hver pakke gælder til to gæster og byder desuden på direkte og gratis bustransport frem og tilbage mellem Ørestad og Refshaleøen, samt morgenmad, mulighed for pre-check-in og forlænget bagageopbevaring.
”Selvom der ved første øjekast kan virke langt fra COPENHELL’s grusplads til de nyredte senge på Crowne Plaza, ser vi et stærkt brandmatch,” fortæller Commercial Manager, Christen Christensen fra COPENHELL og Live Nation og slutter:
”COPENHELLs gæster er et voksent og modent publikum og efterspørger i højere og højere grad gode overnatningsmuligheder, og vi er derfor glade for sammen med Crowne Plaza at kunne tilbyde et nyt, unikt og kvalitetsbevidst produkt. Især at det bliver med et COPENHELL-aftryk med fokus på fællesskab og samvær ser vi som et fantastisk match, og vi ser frem til at se vores brand i nye omgivelser hos Crowne Plaza til sommer.”
Fakta:
- COPENHELL og Crowne Plaza Copenhagen Towers er gået sammen om overnatnings- og festivalpakkekonceptet ”Sleep like a rocktar”.
- Crowne Plaza Copenhagen Towers åbnede i Ørestad i 2009, mens COPENHELL slog dørene op til den første festival på Refshaleøen året efter i 2010.
- Crowne Plaza Copenhagen Towers er en del af Bellagroup. COPENHELL drives af Live Nation.
Nøgleord
Kontakter
Kaspar Mørk AriantoKommunikationsdirektørBellagroup
Tlf:22155657kaar@bellagroup.dkBilleder

Bellagroup A/S
Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.
Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.
Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF og Mr. styrker partnerskabet på CIFF 6618.12.2025 11:03:49 CET | Pressemeddelelse
CIFF og Indkøbsforeningen af 1964, som står bag kæderne Mr. og Din Tøjmand, tager deres samarbejde til et nyt niveau på den kommende CIFF 66 i januar 2026. De får et dedikeret område på 300 m² i B-hallen, hvor herresegmentet samles, og hvor kreativitet, kollektioner og kommercielle styrker mødes på tværs af branchen.
Bellagroup opnår international certificering for bæredygtighedsindsats9.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, en af Nordens førende virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, er det første store eventcenter i verden, der er blevet B Corp-certificeret.
Transforming the CIFF Entrance into an Immersive Cultural Universe2.12.2025 15:35:28 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen / Milan, 26 November 2025 – CIFF and 10 Corso Como are proud to announce their collaboration for Copenhagen Fashion Week, January 2026, presenting a fully reimagined entrance experience for CIFF 66. This marks the first time the Milanese concept store brings its iconic universe to Copenhagen.
Danmarksmesterskabet i Fortnite afgøres live til Copenhagen Gaming Week 202625.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den 12. februar 2026 bliver det afgjort, hvem der er danmarksmester i Fortnite, der er det mest spillede spil i Danmark. Finalen løber af stablen under Copenhagen Gaming Week, der er den største spilfestival i Danmark.
CIFF and Delogue join forces to launch ‘TechCreate a CIFF collaboration’ – connecting fashion and technology across platforms21.11.2025 13:54:37 CET | Pressemeddelelse
CIFF, Northern Europe’s leading fashion trade event, announces a strategic partnership with Delogue to launch ‘TechCreate a CIFF collaboration’, a new initiative bridging the gap between fashion and technology. The collaboration marks a long-term commitment to spotlight innovation – not just during the CIFF fair in January, but through ongoing digital activations including a webinar on November 26th and a dedicated CIFF Media series rolling out through spring 2026.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum