Bellagroup A/S

Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab

Del

Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Crowne Plaza Copenhagen Towers. Foto: PR
Crowne Plaza Copenhagen Towers. Foto: PR

Til de hårde toner af Limp Bizkit-nummeret Rollin’ (Air Raid Vehicle), lancerede den svært populære, danske rock- og metalfestival COPENHELL i forrige uge et storstilet partnerskab med Crowne Plaza Copenhagen Towers under titlen ’Sleep like a rockstar.” Selvom der umiddelbart er en verden til forskel fra et strømlinet, 4-stjernet hotelbrand i Ørestad til headbanging og fadøl på Refshaleøen, rammer det nye partnerskab plet ifølge General Manager, Jens Frank-Mikkelsen:

”Vi har i årevis drevet mange af vores brandaktiveringsinitiativer på det faktum, at vi har Royal Arena som genbo. Crowne Plaza Copenhagen Towers er med andre ord det oplagte sted at sove igennem efter de helt store live-koncerter. Det har også været det underliggende budskab i vores såkaldte hotelt-camps på Smukfest i 2022 og 2023, fordi vi ved, at mange arena-koncertgæster gerne rejser fra hele landet til hovedstaden, når deres idoler spiller,” siger Jens Frank-Mikkelsen, og uddyber:

”Det har været en fantastisk rejse med Smukfest, men nu er vi klar til at teste vores brand i en ny musikalsk sammenhæng, hvor målet ikke udelukkende er brand awareness, men derimod baserer sig på et direkte partnerskab om salg af værelser her på hotellet. På den måde får vi mulighed for at byde festivalgæsterne fra COPENHELL fysisk velkommen og vise dem helt konkret, hvordan vi hver dag er villige til at gå til helvede og retur for det gode værtskab.”

Et djævelsk godt brandmatch

Med lanceringen af konceptet ”Sleep like a rockstar” er 100 eksklusive pakker bestående af fire hotelovernatninger i særlige COPENHELL-værelser og adgang til alle festivaldage d. 19.-22. juni blevet sat i salg for 12.995 kr. En pris, som sikrer en natlig rate på under 1.000 kr., hvilket i sig selv er et godt tilbud i en festivalperiode, hvor de københavnske priser historisk set stiger. Hver pakke gælder til to gæster og byder desuden på direkte og gratis bustransport frem og tilbage mellem Ørestad og Refshaleøen, samt morgenmad, mulighed for pre-check-in og forlænget bagageopbevaring.

”Selvom der ved første øjekast kan virke langt fra COPENHELL’s grusplads til de nyredte senge på Crowne Plaza, ser vi et stærkt brandmatch,” fortæller Commercial Manager, Christen Christensen fra COPENHELL og Live Nation og slutter:

”COPENHELLs gæster er et voksent og modent publikum og efterspørger i højere og højere grad gode overnatningsmuligheder, og vi er derfor glade for sammen med Crowne Plaza at kunne tilbyde et nyt, unikt og kvalitetsbevidst produkt. Især at det bliver med et COPENHELL-aftryk med fokus på fællesskab og samvær ser vi som et fantastisk match, og vi ser frem til at se vores brand i nye omgivelser hos Crowne Plaza til sommer.”

Fakta:

  • COPENHELL og Crowne Plaza Copenhagen Towers er gået sammen om overnatnings- og festivalpakkekonceptet ”Sleep like a rocktar”.
  • Crowne Plaza Copenhagen Towers åbnede i Ørestad i 2009, mens COPENHELL slog dørene op til den første festival på Refshaleøen året efter i 2010.
  • Crowne Plaza Copenhagen Towers er en del af Bellagroup. COPENHELL drives af Live Nation.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Grafik: PR
Grafik: PR
Download

Bellagroup A/S

Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Ny sæsonhalvdel af podcasten Den Grønne Elevator med Ane Cortzen byder på flere indsigter og erfaringer om den svære bæredygtighed14.11.2024 09:27:53 CET | Pressemeddelelse

Efter en stærk start før sommerferien, er vært Ane Cortzen i anden halvdel af podcasten ’Den Grønne Elevator’s første sæson nu klar til at løfte flere ærlige samtaler om fejltagelser og udfordringer i danske virksomheders arbejde med bæredygtighed og socialt ansvar. Podcasten, produceret af Heartbeats og sponsoreret af Bellagroup og Carlsberg, fortsætter sin mission om at afdække, udfordre og inspirere gennem samtaler om bæredygtighedens komplekse realiteter – og de fejl, vi alle kan lære af undervejs.

Første del af programmet til Copenhagen Gaming Week 2025 er landet4.11.2024 17:24:09 CET | Pressemeddelelse

Gaming-ikoner, populære creators, vilde spiluniverser og interaktive oplevelser venter i Bella Center Copenhagen i vinterferien. Første programlancering byder på navne som Alexander Husum, Dingo, Lakserytteren, Eiqu Miller og Agge, endnu mere Fortnite, brætspil i lange baner, en kæmpe samlerkortshal, gadesport med GAME og fodbold i alle afskygninger - lige fra skærmen til Superligaen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye