Danskerne har allerede fundet vinderen af aftenens Melodi Grand Prix

Selvom showet først er lørdag aften, kan man allerede nu i Danske Spils data se, hvem danskerne tror mest på. Og her er SABA MGP-folkets klokkeklare favorit.

I aften kåres Danmarks bud på den sang, der skal tage kampen op med de andre nationer ved Eurovision. Spændingen er til at tage og føle på, og inden stemmerne falder til showet, har man hos Danske Spil været i data og undersøge, om danskerne har en favorit.

”Næsten halvdelen af danskerne tror på SABA som vinder af det danske Melodi Grand Prix, så hun er klar og overvældende favorit i danskernes øjne. SABA har også været vores favorit helt fra starten, så danskerne og Danske Spil er helt enige om aftenens udfald. Slaget kommer til at stå mellem SABA og Aura - og jeg vil blive overrasket, hvis det bliver en helt tredje, der løber med sejren” siger Peter Emmike Rasmussen, der er oddssætter og MGP-ekspert hos Danske Spil.

Podiet er klart
Efter SABA ligger danskernes tro hos Aura med 25% og Basim med 13%, og i og med, at det også er Danske Spils rangering af podiepladserne, tegner der sig et ret klart billede af aftenens afstemning.

”Aura og Basim er kendte ansigter i forvejen, og har, udover en god portion erfaring, nogle solide sange med sig ind på scenen. Men der er i år ingen over eller ved siden af SABA, som har et internationalt snit i sin musik og stemme, som betyder, at hun er favorit i aften – og meget vel kan ske at blande sig i toppen, når konkurrencen skærpes til det gigantiske, internationale Eurovision-show til maj,” siger Peter Emmike Rasmussen.

Melodi Grand Prix vises på DR1 fra kl. 20.00.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.