Bornholmslinjen ramte priserne i 2023
Prisen for busser har drillet, men ellers ramte Bornholmslinjen i 2023 stort set de fastsatte gennemsnitspriser for færgedriften. Det viser en ny opgørelse, som netop er blevet præsenteret for Transportministeriet.
Bornholmslinjen har netop færdiggjort opgørelsen over gennemsnitspriserne for færgeåret 2023. Det blev et år, hvor arbejdet med at ramme gennemsnittet gik ganske godt. Den samlede opgørelse over gennemsnitspriser viser, at der i alt er blevet opkrævet små 358.000 kroner for meget – og her var det særligt en enkelt billetkategori, som står bag skævheden.
”Priserne på busser fra Ystad har drillet lidt. Priserne bliver lagt fast ved sejlplanens udgivelse, og derfor er det svært at justere, hvis der f.eks. sælges flere dyre billetter i højsæsonen end forventet”, forklarer Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Skævheden i buspriserne udgør næsten 300.000 kroner af overskridelsen i 2023 – og det svarer til små 73 kroner for meget opkrævet pr. billet. Som altid reguleres overskridelser af den kontraktfastsatte gennemsnitspris sådan, at billetkategorier, hvor der er opkrævet for meget i 2023, får beløbet godskrevet som rabat i priserne for 2025.
Billetkategorier, hvor der er blevet opkrævet for lidt i 2023, reguleres ikke.
Årets opgørelse er netop blevet afleveret til Transportministeriet. Den viser, at Bornholmslinjen er blevet klart bedre til at ramme priserne i kontrakten. I 2022 lå overskridelserne lige under 1,1 millioner kroner.
Kontakter
Jesper MaackPR- og kommunikationschef
Tlf:20196215jma@molslinjen.dkOm Molslinjen
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. I 2023 overtog Molslinjen det Helsingborgbaserede rederi, ForSea med ruten mellem Helsingør og Helsingborg. Tilsammen har færgerne mere end 15 millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1800 medarbejdere. Mere info: www.molslinjen.dk
CSR: Molslinjen Commitment / Molslinjen Code of Conduct for Business Relationships.
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Udsolgt hurtigfærge venter på de jyske fodboldfans8.5.2024 13:13:54 CEST | Pressemeddelelse
DBU Pokalen skal til Jylland. Så meget ligger fast, når Silkeborg og AGF torsdag mødes i pokalfinalen i Parken. Det ligger også fast, at de jyske fodboldfans skal samme vej - og derfor følger Molslinjens kaptajn med i kampens forløb.
Den tredje färjan hos Öresundslinjen förbereds för att segla på grön el7.5.2024 10:01:22 CEST | Pressemeddelelse
Efter att ha elektrifierat färjorna Tycho Brahe och Aurora, är det nu dags för färjan Hamlet att konverteras till batteridrift, laddad med förnybar el från vind-, vatten- och solenergi.
Tredje færge hos Øresundslinjen gøres klar til at sejle på grøn strøm7.5.2024 10:01:22 CEST | Pressemeddelelse
Efter elektrificeringen af færgerne, Tycho Brahe og Aurora, så gør Øresundslinjen nu klar til at konvertere den tredje færge, M/F Hamlet, til drift på batterier ladet med strøm fra vind- og solenergi.
Økonomi-komet jagter kendskab til søs3.5.2024 08:40:12 CEST | Pressemeddelelse
Den hastigt voksende økonomikonsulent-virksomhed, Keepers, står til søs efter bedre kendskab. Keepers er derfor gået ombord hos Molslinjen, hvor firmaet fremover vil lægge navn til færgernes lounge for business-rejsende.
Afgifter fører til salg af hurtigfærge30.4.2024 08:55:48 CEST | Pressemeddelelse
Molslinjen har solgt sin ældste hurtigfærge, Max. Færgen skal fremover operere i Middelhavet. Årsagen til salget skal findes i CO2-afgifter, som tvinger rederiet til at drosle ned på Kattegat.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum