Den albumaktuelle britiske popstjerne, Artemas, spiller i Pumpehuset 23. april

Artemas Diamandis, kendt som Artemas, er en talentfuld musiker, der på trods af sin relativt korte karriere allerede har markeret sig som en fremtrædende skikkelse på den alternative popscene. Med kun få år i rampelyset har Artemas formået at skabe en unik lyd, der kombinerer elementer fra 90'ernes alternative rock med moderne popproduktioner.

Artemas blev først inspireret af ikoniske navne som Nirvana, Sublime, Weezer og Beck, og disse indflydelser skinner igennem i hans musik, der er kendetegnet af fængslende melodier og ærlige, relaterbare tekster. Som en selvstændig multiinstrumentalist har Artemas lært sig selv at mestre forskellige instrumenter og produktionsteknikker, hvilket har givet ham en imponerende alsidighed som musiker.

Artemas kommer oprindeligt fra Oxfordshire, men nu har han slået sig ned i London, hvor han har haft mulighed for at udvikle sit kunstneriske talent i en af verdens mest pulserende musikscener. Hans tidlige udgivelser fik masser af air-play på nogle af de største britiske radiostationer, såsom BBC Radio 1, og hans musik er blevet streamet millioner af gange på platforme som Spotify.

Fredag den 9. februar udgav Artemas sit selvproducerede andet studiealbum med titlen "pretty". Dette album markerer en milepæl i hans karriere og viser hans fortsatte udvikling som musiker og kunstner. Med "pretty" fortsætter Artemas med at udforske sit unikke lydunivers og præsenterer en samling sange, der kombinerer fængslende melodier med ærlige og følelsesladede tekster.

Oplev den fremadstormende popsanger live i Pumpehuset 23. april 2024.

Billetsalget starter fredag 16. februar kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (

Katherine Ryan kommer til Danmark i forbindelse med den engelsksprogede comedy-festival, Comedy Stop, der som noget nyt både finder sted i København og Aalborg26.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

For tredje år i træk er Comedy Stop klar til at præsentere noget af det ypperste inden for engelsksproget stand-up, og i 2024 udvider festivalen, så den både foregår i København og Aalborg. Comedy Stop 2024 kommer til at finde sted i perioden 5. – 8. september. Katherine Ryan er første navn på plakaten og flere navne vil blive annonceret i nærmeste fremtid. Til Comedy Stop får publikum en unik mulighed for at opleve international stand-up af højeste kvalitet på dansk grund. Festivalen vil bringe en række navne til forskellige venues i København og Aalborg. Her kan man opleve enkeltstående solo-shows med hver komiker, og billetter til hvert show sælges separat, så man har mulighed for selv at håndplukke hvilke man vil opleve i løbet af dagene. Det første show der er offentliggjort og bliver sat i salg er: Katherine Ryan 7. september 2024 - Aalborghallen 8. september 2024 - DR Koncerthuset, Koncertsalen Canadiske Katherine Ryan var også en del af line-uppet, da Comedy Stop fik sin debut

Justin Timberlake kommer til Danmark til august på sin 'The Forget Tomorrow World Tour'23.2.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

JUSTIN TIMBERLAKE ‘THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR’ I ROYAL ARENA TORSDAG 29. AUGUST 2024 JUSTIN TIMBERLAKE OFFENTLIGGØR DEN LÆNGE VENTEDE EUROPÆISKE OG BRITISKE DEL AF SIN SUCCESFULDE THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR NYT TRACK “DROWN” UDKOMMER I DAG – LYT HER Det officielle billetsalg starter fredag 1. marts kl. 10.00 via JustinTimberlake.com Nyt album Everything I Thought It Was udkommer 15. marts via RCA Records – Forudbestil HER

En af de sprødeste stemmer på UK-rap-scenen, Octavian, tænder op under Pumpehuset 11. april 202421.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Franskfødte Octavian voksede op i den sydøstlige del af London. Han introducerede sig selv til musikverdenen med udgivelsen af sin første single ”Party Here” i 2017. På sangen viste den 21-årige rapper sit karakteristiske flow og personlighed, men også hans evne til at forene de mange grene i Londons fragmenterede musikscene. Med produktioner og et tæt samarbejde med hans Essie Gang kollektiv, tager Octavian elementer fra R&B, Dancehall, Grime og House og kombinerer dem til sin egen helt unikke lyd.