Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Efter at have lanceret ROUGE VILA, et subbrand til det kvalitetsbevidste segment, på 17 markeder, er det unge brand nu klar med en ny oprustning, der skal være med til at indfri VILAs mål om at nå en større kundegruppe gennem en bred hovedkollektion og segmenterede subbrands.
– Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Derfor giver det god mening for os at lancere subbrands, der har VILAs brand-DNA, men som også appellerer til nye kundegrupper, siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA, og fortsætter:
– Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premium-segment, der har et særligt fokus på kvalitet og holdbarhed. Det segment har Melissa et indgående kendskab til, og derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til ROUGE VILA. Brandet har fået en lovende start, men det er samtidig tydeligt for os, at vi blot har kradset i overfladen af det potentiale, ROUGE VILA rummer.
Tidløst design i større skala
Melissa Bech har haft succes med at starte og drive brands, som producerer enkle designs af høj kvalitet. Den samme tilgang skal hun overføre til ROUGE VILA – nu i en international modevirksomhed med mere end 400 leverandører i værdikæden og forhandlere verden over.
– Jeg har altid haft en drøm om at være en del af noget stort og bruge mine erfaringer med branding på en større skala med globalt afsæt. Det må man sige, at VILA og BESTSELLER har. Jeg forventer et stærkt samarbejde på tværs af hele værdikæden, hvor jeg med mine kompetencer kan være med til at opbygge et brand, der er relevant og samtidig opfylder de krav, som markedet og forbrugeren har i dag. Det er den helt rigtige timing, at vores veje mødes nu, og jeg glæder mig helt vildt til rejsen, siger Melissa Bech.
---
Om ROUGE VILA
- Grundlagt i 2022 med fokus på tidløst design og kvalitetsmaterialer.
- 1000+ forhandlere fordelt på 17 markeder.
- En del af VILAs brandportefølje, der også tæller plus size brandet EVOKED VILA.
- VILA er ejet af den danske modevirksomhed BESTSELLER.
Om Melissa Bech
- Bachelor i Design & Business fra KEA.
- Bred erfaring fra modebranchen med ansættelser på magasinet Cover, Wood Wood og Norse Projects.
- Stiftede Blanche i 2017 (solgt i 2021) og ENKEL Studio i 2023.
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
BESTSELLERs Olympiske Håb 2024: Her er de nominerede28.10.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De tre nominerede til BESTSELLERs Olympiske Håb 2024 er fundet. Prisen uddeles hvert år til en atlet, der forventes at kunne sætte sit præg på fremtidens olympiske eller paralympiske lege. Vinderen kåres til Sport 2024-showet den 4. januar 2024.
BESTSELLER indfører bæredygtighedsbonus for alle medarbejdere14.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske modevirksomhed BESTSELLER vil accelerere sin omstilling. Derfor indfører virksomheden nu en række bonusmål, der er relateret til virksomhedens arbejde med bæredygtighed, med den hensigt at motivere alle medarbejdere til at bidrage til at omstille forretningen.
BESTSELLER investerer i fremtiden trods udfordrende marked11.10.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
BESTSELLERs seneste regnskabsår 2023-2024 blev påvirket af sværere betingelser i modeindustrien. Alligevel lykkedes det den danske modevirksomhed at sikre et tilfredsstillende resultat og samtidig investere i en række initiativer, der har til formål at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling.
ONLY fordobler mængden af Afrikansk økologisk bomuld2.10.2024 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden 2023 har BESTSELLER-brandet ONLY mere end fordoblet mængden af økologisk bomuld, der købes fra afrikanske landmænd. Firmaet vil i de kommende år øge sine investeringer i foretrukne materialer, der er afgørende for modebranchens omstilling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum