Bestseller A/S

Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper

Del

Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.

Efter at have lanceret ROUGE VILA, et subbrand til det kvalitetsbevidste segment, på 17 markeder, er det unge brand nu klar med en ny oprustning, der skal være med til at indfri VILAs mål om at nå en større kundegruppe gennem en bred hovedkollektion og segmenterede subbrands.

– Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Derfor giver det god mening for os at lancere subbrands, der har VILAs brand-DNA, men som også appellerer til nye kundegrupper, siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA, og fortsætter: 

– Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premium-segment, der har et særligt fokus på kvalitet og holdbarhed. Det segment har Melissa et indgående kendskab til, og derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til ROUGE VILA. Brandet har fået en lovende start, men det er samtidig tydeligt for os, at vi blot har kradset i overfladen af det potentiale, ROUGE VILA rummer.

Tidløst design i større skala

Melissa Bech har haft succes med at starte og drive brands, som producerer enkle designs af høj kvalitet. Den samme tilgang skal hun overføre til ROUGE VILA – nu i en international modevirksomhed med mere end 400 leverandører i værdikæden og forhandlere verden over.

– Jeg har altid haft en drøm om at være en del af noget stort og bruge mine erfaringer med branding på en større skala med globalt afsæt. Det må man sige, at VILA og BESTSELLER har. Jeg forventer et stærkt samarbejde på tværs af hele værdikæden, hvor jeg med mine kompetencer kan være med til at opbygge et brand, der er relevant og samtidig opfylder de krav, som markedet og forbrugeren har i dag. Det er den helt rigtige timing, at vores veje mødes nu, og jeg glæder mig helt vildt til rejsen, siger Melissa Bech.

---

Om ROUGE VILA

  • Grundlagt i 2022 med fokus på tidløst design og kvalitetsmaterialer.
  • 1000+ forhandlere fordelt på 17 markeder.
  • En del af VILAs brandportefølje, der også tæller plus size brandet EVOKED VILA.
  • VILA er ejet af den danske modevirksomhed BESTSELLER.

Om Melissa Bech

  • Bachelor i Design & Business fra KEA.
  • Bred erfaring fra modebranchen med ansættelser på magasinet Cover, Wood Wood og Norse Projects.
  • Stiftede Blanche i 2017 (solgt i 2021) og ENKEL Studio i 2023.

Billeder

Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S

BESTSELLER vil investere op til 700 millioner kroner i vedvarende energi i Bangladesh5.12.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Planerne om et banebrydende offshore vindenergiprojekt i Bangladesh får nu støtte fra den danske modevirksomhed, som vil investere op til 700 millioner kroner i vedvarende energiløsninger i et af sine vigtige produktionslande. Ambitionen bag den største bæredygtighedsrelaterede investering i BESTSELLERs historie er at begrænse udledningen af drivhusgasser i modeindustriens værdikæde.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye