Norlys gør det lettere at være elbilist i flere kommuner

Norlys er i fuld gang med at opsætte en række offentlige ladestandere rundt omkring i landet.

Der bliver snart endnu flere ladestandere at vælge mellem for elbilister på farten i en række kommuner landet over. Norlys er nemlig godt i gang med at opføre de ladestandere, som selskabet vandt i kommunale udbud sidste år.

- Vi opsætter og idriftsætter ladestandere hver eneste dag i denne tid, så der er tryk på. Selvom vintervejret har udfordret opsætningen af ladestandere, vil vi i løbet af andet kvartal være i mål med langt hovedparten af de mange nye ladestandere, som betyder at elbilejerne får langt flere lademuligheder at vælge imellem, siger Ellen Trolle, direktør for Norlys’ ladestanderforretning.

I 2023 vandt Norlys 69 forskellige offentlige delaftaler i udbud fordelt på 21 kommuner og Bygningsstyrelsen. Dertil kommer de samarbejdsaftaler som Norlys har indgået med McDonald's, Burger King og Plantorama.

- Vores mål er at skabe en reelt landsdækkende ladeinfrastruktur, så det bliver nemmere og mere tilgængeligt at være elbilist i Danmark. I år føjer vi flere tusinde ladeudtag til elbilisternes danmarkskort, hvilket i sidste ende skal bidrage til at få endnu flere til at vælge elbilen og dermed være med til at sikre en grønnere transport, siger Ellen Trolle.

Det er blandt andet i kommuner som Viborg, Norddjurs, Mariagerfjord, Allerød og Tønder, at Norlys lige nu opsætter ladestandere.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med 3.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg, København og en række mindre byer. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til flere end 1,7 millioner husstande og virksomheder. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi blandt andet landets største elnet og landets største fibernet samt aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading, som handler med energi. Vi ejer også halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.