Americana-sangeren og guitaristen, Marcus King, spiller i Den Grå Hal fredag 1. november 2024 i forbindelse med sin MARCUS KING: MOOD SWINGS THE WORLD TOUR

Marcus King er en amerikansk musiker, sanger, sangskriver og guitarist. Han er kendt som forsanger, guitarist og grundlægger af The Marcus King Band, dannet i 2013.

Sangeren er født og opvokset i Greenville, South Carolina. Hans musikalske arv stammer fra hans familie og strækker sig over fire generationer. Marcus begyndte at spille guitar som 8-årig og følger stolt i fodsporene på sin far og bedstefar som også var guitarister.

Med "The Marcus King Band" turnerede Marcus King i flere år og opbyggede dermed en loyal fanskare med sin enestående musikalske evne og intense liveoptrædener. I løbet af 2020 samarbejdede han med Dan Auerbach og udgav sit solodebut album, El Dorado, der indbragte en GRAMMY® Award-nominering for "Bedste Americana Album".

Marcus King er en dybt rørende musiker, hvis værker skærer direkte ind i hjertet på publikum. Hans musik er en fortælling om personlige kampe og sejre, der afspejler hans eget livs rejse gennem hjertesorg, afhængighed og mentalt helbred.

Den 5. april udgiver Marcus King sit nye album "Mood Swings", produceret af ingen andre end den verdenskendte producer, Rick Rubin. I denne forbindelse drager Marcus King på en verdensturné, og han kan opleves i Den Grå Hal fredag 1. november 2024.

Billetsalget starter fredag 16. februar kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale for nyhedsbrevsmodtagere og via livenation.dk starter torsdag 15. februar kl. 10:00 (23 timer)

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (

Katherine Ryan kommer til Danmark i forbindelse med den engelsksprogede comedy-festival, Comedy Stop, der som noget nyt både finder sted i København og Aalborg26.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

For tredje år i træk er Comedy Stop klar til at præsentere noget af det ypperste inden for engelsksproget stand-up, og i 2024 udvider festivalen, så den både foregår i København og Aalborg. Comedy Stop 2024 kommer til at finde sted i perioden 5. – 8. september. Katherine Ryan er første navn på plakaten og flere navne vil blive annonceret i nærmeste fremtid. Til Comedy Stop får publikum en unik mulighed for at opleve international stand-up af højeste kvalitet på dansk grund. Festivalen vil bringe en række navne til forskellige venues i København og Aalborg. Her kan man opleve enkeltstående solo-shows med hver komiker, og billetter til hvert show sælges separat, så man har mulighed for selv at håndplukke hvilke man vil opleve i løbet af dagene. Det første show der er offentliggjort og bliver sat i salg er: Katherine Ryan 7. september 2024 - Aalborghallen 8. september 2024 - DR Koncerthuset, Koncertsalen Canadiske Katherine Ryan var også en del af line-uppet, da Comedy Stop fik sin debut

Justin Timberlake kommer til Danmark til august på sin 'The Forget Tomorrow World Tour'23.2.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

JUSTIN TIMBERLAKE ‘THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR’ I ROYAL ARENA TORSDAG 29. AUGUST 2024 JUSTIN TIMBERLAKE OFFENTLIGGØR DEN LÆNGE VENTEDE EUROPÆISKE OG BRITISKE DEL AF SIN SUCCESFULDE THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR NYT TRACK “DROWN” UDKOMMER I DAG – LYT HER Det officielle billetsalg starter fredag 1. marts kl. 10.00 via JustinTimberlake.com Nyt album Everything I Thought It Was udkommer 15. marts via RCA Records – Forudbestil HER

En af de sprødeste stemmer på UK-rap-scenen, Octavian, tænder op under Pumpehuset 11. april 202421.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Franskfødte Octavian voksede op i den sydøstlige del af London. Han introducerede sig selv til musikverdenen med udgivelsen af sin første single ”Party Here” i 2017. På sangen viste den 21-årige rapper sit karakteristiske flow og personlighed, men også hans evne til at forene de mange grene i Londons fragmenterede musikscene. Med produktioner og et tæt samarbejde med hans Essie Gang kollektiv, tager Octavian elementer fra R&B, Dancehall, Grime og House og kombinerer dem til sin egen helt unikke lyd.