Høringssvar - forslag til lov om ændring af udlændingeloven

Finans Danmark har afgivet høringssvar til Udlændinge- og Integrationsministeriet.

Finans Danmark har noteret sig, at Udlændinge- og Integrationsministeriet ønsker at ændre på kravet om dansk bankkonto for visse udenlandske arbejdstagere ud fra en betragtning om balance mellem hensynet til at forebygge snyd og misbrug og de administrative byrder for virksomheder og udlændinge, der ansøger om opholdstilladelser efter erhvervsordningerne.

Læs høringssvar her

I flere og flere kommuner er det blevet dyrere at eje end at leje en bolig7.2.2024 06:12:53 CET | Pressemeddelelse

Over de seneste år er det blevet relativt dyrere at være boligejer sammenlignet med at bo til leje. Det betyder, at der er blevet flere kommuner, hvor udgifterne til at eje sin bolig er blevet højere end udgifterne til at bo til leje. Samtidig kan lokale størrelseskrav til nybyggeri være en del af forklaringen på, at det kan være svært at finde en mindre bolig i København – hvad enten det er en ejerbolig eller en lejebolig, man er på udkig efter. Finans Danmark har derfor tre konkrete forslag, som kan mindske udgifterne ved at købe ejerbolig en smule og skabe bedre rammer for flere mindre boliger.