SkillsDenmark indgår samarbejde med to nye hovedsponsorer

SkillsDenmark har netop indgået sponsoraftaler med to nye hovedsponsorer: Bygma og Schneider Electric

SkillsDenmark er meget glade for at kunne offentliggøre to nye hovedsponsoraftaler og ser frem til samarbejdet med både Bygma og Schneider Electric.

’’Vi er meget begejstrede for de nye sponsoraftaler og ser store potentialer i samarbejdet med både Bygma og Schneider Electric. Begge virksomheder er vigtige aktører på hver deres felt, og har det tilfælles, at de ønsker mere fokus på de faglærte uddannelser og de unge talenter’’, siger Simon Neergaard-Holm, direktør i SkillsDenmark.

Lasse Weien Svendsen, der er marketingdirektør i Bygma, ser ligeledes frem til det nye samarbejde med SkillsDenmark – særligt til muligheden for at være med til at fejre håndværksfagene og talenterne på erhvervsuddannelserne.

’’Vi glæder os til, gennem vores nye sponsorat, at hylde talenterne på erhvervsuddannelserne og håndværksfagene generelt. Det er vigtigt at synliggøre vores dygtige elever og håndværkere, så langt flere unge end i dag får øjnene op for værdien af at vælge en erhvervsuddannelse’’, siger Lasse Weien Svendsen.

Hos Schneider Electric glæder man sig også til at være med til at sætte fokus på erhvervsuddannelserne.

’’SkillsDenmark arbejder for at fremme erhvervsuddannelserne. Det er en yderst vigtig mission, som vi i Schneider Electric støtter 100 procent op om. Vi er hovedsponsor i år for at skabe mere opmærksomhed om de mange muligheder, man har som elektriker. Elektrikerfaget rummer både spændende nye teknologier og digitale løsninger, ligesom man meget konkret kan bidrage til Danmarks grønne omstilling. Det er et fag med formål og fremtid i, som endnu flere skal have øjnene op for”, siger Mette Sandgaard Kühl fra Schneider Electric, med ansvar for uddannelse og produkttræning til landets tekniske skoler og elektrikere.

Nyt undervisningsmateriale til DM i Skills har fokus på praksisfaglighed11.1.2024 15:29:50 CET | Pressemeddelelse

Nu har elever og lærere i grundskolen mulighed for at forberede sig forud for DM i Skills 2024 i Roskilde. Roskilde Kommune har i samarbejde med lokale erhvervsskoler udviklet spændende og nytænkende undervisningsmaterialer med fokus på praksisfaglighed. Undervisningsforløbene spænder vidt. Fx : ”Tør du smage på en fasan,” ”Lav en frøbombe”, eller ”Design og byg din egen racerbil.”