Apoteka styrker ledelsen og bestyrelsen for at accelerere væksten

Brian Brorsbøl tiltræder som administrerende direktør, og Natasha Brandt indtræder i bestyrelsen i Apoteka.

Brian Borsbøl ny administrerende direktør
Brian Brorsbøl ny administrerende direktør

Apoteka Aps, der er ejet af Verdane, er en førende aktør inden for det digitale apoteksområde, blandt andet som platformsleverandør til Apopro.dk Online Apotek, er glade for at meddele om en styrkelse i virksomhedens ledelse og bestyrelse.

Brian Brorsbøl tiltræder som adm. direktør 2. januar. Brian Brorsbøl kommer med en stærk kommerciel og innovation-drevet ledelseserfaring, og havde senest en stilling som CCO i Ageras, og har tidligere været CEO i bl.a. Salary, som blev solgt til Ageras i 2021.

Derudover indtræder Natasha Brandt i bestyrelsen. Natasha Brandt kommer med stærke kommercielle kompetencer, blandt andet som CEO for Saxo.com.

Bestyrelsesformand Petter Sundberg glæder sig over at byde både Natasha Brandt og Brian Brorsbøl velkommen:

”Jeg er meget glad for at få Natasha Brandt og Brian Brorsbøl med på holdet. De kommer begge med stærke kommercielle kompetencer, et stærkt innovation- og kundefokus, og det bliver en stor gevinst for vores fortsatte arbejde med at styrke Apotekas strategi, ledelse og kultur. De vil hver især spille centrale roller i at fortsætte Apoteka Aps vækst og styrkelse af positionen som en førende innovativ, teknologi-drevet aktør i apotekssektoren”

Brian Brorsbøl ser frem til stillingen som adm. direktør i Apoteka, og til at blive en del af et stærkt hold:

”Jeg ser meget frem til at blive en del af en kompetent og stærk organisation, med en masse optimistiske ildsjæle, der er drevet af at skabe en digital platform, der kan benyttes af online apoteker, og dermed gøre livet nemmere for danskerne.”

I forbindelse med Brian Brorsbøls tiltrædelse fortsætter Martin Glesner, der er stifter og tidligere adm. direktør i ledelsen som Chief Business Development Officer med fokus på strategiske projekter og public affairs, især med henblik på at udforske de samfundsmæssige muligheder, som digitale apoteker kan bringe.

”Jeg vil desuden gerne takke Martin Glesner for det kæmpe arbejde han har gjort som stifter og adm. direktør de seneste 9 år, uden Martin ville Apoteka ikke have det stærke fundament at bygge videre på, som vi har i dag.” siger bestyrelsesformand Petter Sundberg.

Virksomheden ser frem til at udnytte de nye kræfter i organisationen.

For yderligere oplysninger eller medieforespørgsler bedes journalister kontakte:

Brian Brorsbøl

bbr@apoteka.dk

Kontakter

Brian Brorsbøl

bbr@apoteka.dk

Brian Borsbøl ny administrerende direktør
Brian Brorsbøl ny administrerende direktør

Om Apoteka Aps

Apoteka Aps er en førende aktør inden for det digitale apoteksområde og har etableret sig som en innovativ drivkraft inden for sundhedssektoren. Virksomheden blev grundlagt med en vision om at transformere og forbedre adgangen til apotekets services ved at integrere digitale løsninger.

Apoteka Aps' mission er at skabe et mere tilgængeligt og effektivt sundhedssystem ved at tilbyde brugercentrerede digitale apoteksløsninger. Virksomheden kombinerer ekspertise inden for farmaceutisk service med innovativ teknologi for at levere enestående kundeoplevelser.

Med et team af dedikerede fagfolk og et fortsat fokus på innovation stræber Apoteka Aps efter at skabe en sundhedssektor, der er mere tilgængelig, personlig og effektiv for alle. Virksomheden engagerer sig også i at udforske de samfundsmæssige muligheder ved digitale apoteker og aktivt bidrage til fremtidens sundhedsudvikling.

Følg pressemeddelelser fra Apoteka Aps

Flere pressemeddelelser fra Apoteka Aps