Beth Gibbons giver koncert i København til sommer i forbindelse med Portishead-forsangerens kommende soloalbum ”Lives Outgrown”

BETH GIBBONS: LIVES OUTGROWN TOUR

3. JUNI 2024

FALKONERSALEN

Beth Gibbons er mest kendt for at være forsanger i den legendariske trio Portishead, der bl.a. er pionerer inden for trip-hop-genren. Som soloartist er hun nu klar til at starte et nyt kapitel med sit debutsoloalbum ”Lives Outgrown”.

Det hele startede med en papkasse. Beth Gibbons havde været i studiet med Lee Harris fra Talk Talk og forsøgte at finde nogle lyde som passede til de sange hun havde skrevet. ”Jeg kan ikke arbejde med den snare mere,” sagde hun til Lee. ”Mange beats nu til dags er irriterende fordi de er blevet renset”. Så de begyndte at banke på de genstande de havde liggende omkring sig. Først var det en papkasse, så var det en skuffe, så fandt de noget Tupperware frem og pander med ærter i. ”Vi ledte efter ting der lød anderledes”, udtalte Harris. I sidste ende kom hans trommesæt til at bestå af en paella-pande, et metalstykke, dele fra en mixerpult og en vandflaske af koskind. Stortrommen var en kasse med gardiner i. De havde fundet deres kurs.

”Lives Outgrown” lyder meget legende. Det var det også til dels. Albummet har været undervejs i mere end et årti og var en lang opdagelsesrejse, ikke kun i forhold til lyden; det er resultatet af en lang periode med masser af selvrefleksion og forandring i Beths liv. Med hendes egne ord: ”lots of goodbyes”. Hun har sagt farvel til familie, venner og sågar sit tidligere jeg. Sangene er fra livets halvvej, der hvor det ikke længere har samme betydning at se fremad, og der hvor man ser tilbage på livet med et skarpere fokus.

Med det nye album i bagagen drager Beth Gibbons ud på tour til maj. Touren starter i Paris og afsluttes i Edinburgh. Undervejs vil det britiske ikon også kunne opleves i København i Falkonersalen 3. juni.

Billetpriser (fuldt siddende koncert): PL1 645 kr. / PL2 555 kr. / PL3 455 kr. + gebyr.

Billetsalget starter 16. februar kl. 11:00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Der vil være presale 15. februar kl. 10:00 for på livenation.dk, hvis man opretter en bruger

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (

Katherine Ryan kommer til Danmark i forbindelse med den engelsksprogede comedy-festival, Comedy Stop, der som noget nyt både finder sted i København og Aalborg26.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

For tredje år i træk er Comedy Stop klar til at præsentere noget af det ypperste inden for engelsksproget stand-up, og i 2024 udvider festivalen, så den både foregår i København og Aalborg. Comedy Stop 2024 kommer til at finde sted i perioden 5. – 8. september. Katherine Ryan er første navn på plakaten og flere navne vil blive annonceret i nærmeste fremtid. Til Comedy Stop får publikum en unik mulighed for at opleve international stand-up af højeste kvalitet på dansk grund. Festivalen vil bringe en række navne til forskellige venues i København og Aalborg. Her kan man opleve enkeltstående solo-shows med hver komiker, og billetter til hvert show sælges separat, så man har mulighed for selv at håndplukke hvilke man vil opleve i løbet af dagene. Det første show der er offentliggjort og bliver sat i salg er: Katherine Ryan 7. september 2024 - Aalborghallen 8. september 2024 - DR Koncerthuset, Koncertsalen Canadiske Katherine Ryan var også en del af line-uppet, da Comedy Stop fik sin debut

Justin Timberlake kommer til Danmark til august på sin 'The Forget Tomorrow World Tour'23.2.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

JUSTIN TIMBERLAKE ‘THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR’ I ROYAL ARENA TORSDAG 29. AUGUST 2024 JUSTIN TIMBERLAKE OFFENTLIGGØR DEN LÆNGE VENTEDE EUROPÆISKE OG BRITISKE DEL AF SIN SUCCESFULDE THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR NYT TRACK “DROWN” UDKOMMER I DAG – LYT HER Det officielle billetsalg starter fredag 1. marts kl. 10.00 via JustinTimberlake.com Nyt album Everything I Thought It Was udkommer 15. marts via RCA Records – Forudbestil HER

En af de sprødeste stemmer på UK-rap-scenen, Octavian, tænder op under Pumpehuset 11. april 202421.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Franskfødte Octavian voksede op i den sydøstlige del af London. Han introducerede sig selv til musikverdenen med udgivelsen af sin første single ”Party Here” i 2017. På sangen viste den 21-årige rapper sit karakteristiske flow og personlighed, men også hans evne til at forene de mange grene i Londons fragmenterede musikscene. Med produktioner og et tæt samarbejde med hans Essie Gang kollektiv, tager Octavian elementer fra R&B, Dancehall, Grime og House og kombinerer dem til sin egen helt unikke lyd.