Danskerne tager på ski og storbytur

Der er udsigt til en travl vinterferie i Billund Lufthavn, og særligt fra torsdag til søndag i uge seks forventer Vestdanmarks internationale lufthavn høj rejseaktivitet. Nogle af årets mest populære destinationer er London og Oslo.

Billund Lufthavn ser frem til en travl vinterferie med en masse glade gæster.

Skolernes vinterferie i uge syv står for døren, og snart vil man i Billund Lufthavn modtage en masse rejseglade gæster, der skal uden for landets grænser i ferien.

Selvom vinterferien ikke er årets mest travle periode, er der alligevel mange gæster, der skal på ferie udenlands. Størstedelen rejser afsted inden uge syv begynder, og lufthavnen forventer 30.000 rejsende i terminalen fra torsdag til søndag i uge seks. Det er høj rejseaktivitet på niveau med sidste år.

Direktør for Ruteudvikling, Marketing og Kommunikation, Jesper Klausholm, ser frem til at få terminalen fyldt med spændte rejsende.

–Vi forventer travlhed på niveau med sidste år, og det er vi selvfølgelig glade for. Der vil i nogle perioder være pres på, men vi er godt rustet til at håndtere den travlhed, vi kommer til at møde.

Forskellige rejser hitter

I Billund Lufthavn er KLM til Amsterdam, Lufthansa til Frankfurt og München og de mange andre netværksselskaber blandt de mest attraktive flyruter, fordi de åbner op til hele verden. Det er det selvfølgelig også op til vinterferien, men derudover er det feriedestinationer, hvor man kan stå på ski eller have en kulturel storbyferie:

– Vi ser fortsat en stor fremgang på netværksselskaberne, og det byder vi velkommen med åbne arme. Vinterferie med koldere klima som Milano og Salzburg hitter for de skirejsende, Gran Canaria er igen blandt de mest populære varmedestinationer, og så topper London på citybreak ferieformen, fastslår Jesper Klausholm

Faktaboks: Kom i god tid

Med den høje rejseaktivitet i sidste halvdel af uge seks, skal man være opmærksom på at tage hjemmefra i god tid. Man kan orientere sig om de forskellige regler og retningslinjer hjemmefra. På Billund Lufthavns hjemmeside kan man både læse om check-in, væskeregler, og hvad man må have med igennem security. Kommer man i bil, kan man reservere parkering hjemmefra via lufthavnens hjemmeside. Her kan man også se priser og regler for parkering.

Skal man mod mere sneklædte omgivelser i sin vinterferie med skistøvler, ski og lignende, skal den slags stor bagage være booket i forvejen gennem ens rejsebureau eller flyselskab.

Læs mere på bll.dk

Faktaboks:

Selvom vintersæsonen stadig er over os, er der allerede godt gang i salget af sommerens rejser. Her er top fem over de mest populære charterdestinationer:

1. Mallorca
  2. Antalya
  3. Kreta
  4. Rhodos
  5. Malaga

Billund Lufthavn ser frem til en travl vinterferie med en masse glade gæster.

Vestdanmarks internationale lufthavn: Vi skal blive endnu dygtigere i 202422.4.2024 14:01:23 CEST | Pressemeddelelse