Coor

Forlænget Coor-partnerskab skal styrke den daglige drift og bæredygtighed i MAN Energy Solutions

Del

Stærkt samarbejde, stabil drift med høj kvalitet og fælles strategisk fokus på bæredygtighed gør, at MAN Energy Solutions og Coor nu forlænger partnerskabet frem til 2028.

Siden 2018 har Coor været MAN Energy Solutions IFM-partner. Nu er de to virksomheder blevet enige om at forlænge samarbejdet i yderligere fem år. Den nye aftale løber frem til sensommeren 2028 og inkluderer løsninger på alt fra reception og kantine til vedligeholdelse af bygninger, udearealer og affaldshåndtering på Man Energy Solutions’ seks danske sites.

Udover at servicere 82.500 kvm skal Coor yde rådgivning i forhold til at optimere driften og udvikle den fælles ambition om at skabe flere bæredygtige alternativer i hverdagen.

”Vi har et stærkt partnerskab med Coor på alle vores lokationer og en klar, fælles interesse om at lykkes. Derudover har Coor været med til at sikre en god og stabil drift af høj kvalitet. Derfor faldt det os helt naturligt at fortsætte kontrakten,” siger Peter Jacobsen, facility manager, MAN Energy Solutions.

Fælles fokus på bæredygtighed i hverdagen og fremtiden

Hos Coor ser man også frem til at fortsætte det tætte partnerskab.

”Vi er stolte af at være MAN Energy Solutions strategiske partner. Vi deler de samme værdier, og begge virksomheder har på hver sin måde et strategisk bæredygtighedsben solidt plantet i forretningen. I takt med at samarbejdet fortsætter med at modnes, kan vi omsætte de mange gode erfaringer til nye fremtidssikrede løsninger, der både højner den daglige drift og efterlader et mere skånsomt aftryk på vores omgivelser," siger Line Pilgaard Caspers, kontraktdirektør, Coor.

Siden partnerskabets begyndelse har modet til at gå nye veje for de gode løsninger været i højsædet. Et markant eksempel er svanemærkningen af MAN Energy Solutions' kantiner. Et ambitiøst og omfattende projekt, hvor Coor og MAN Energy Solutions som nogle af de allerførste på kantineområdet i Danmark har opnået en af verdens skrappeste miljøcertificeringer – ikke bare på én enkelt testkantine, men samtlige kantiner på én gang. Svanemærkningen er ikke blot en unik milepæl for MAN Energy Solutions’ grønne dagsorden. Det har også givet Coor stærke kompetencer i forhold til at certificere flere kantiner i fremtiden. Allerede nu driver Coor 32 ud af landets 48 svanemærkede kantiner.

Coor bistår også med viden og sparring på andre områder. Fx i forbindelse med at fremtidssikre MAN Energy Solutions’ nye sjællandske hovedkontor i Roskilde. Her byder Coor ind med viden om, hvordan man bedst indretter indendørs- og udendørsarealer allerede på tegnebrættet, så de kan lette arbejdsprocesser og fremme eksempelvis mere bæredygtige rengøringsløsninger.

"Vi glæder os meget til de kommende år, hvor vi sammen kan udforske nye bæredygtighedsinitiativer og skabe endnu mere værdi for begge virksomheder," siger Line Pilgaard Caspers, kontraktdirektør, Coor.

Fakta om MAN Energy Solutions-kontrakten

MAN Energy Solutions er markedsledende inden for udvikling af motorer til fremdrivning af større skibe. Virksomheden har i Danmark cirka 2000 medarbejdere fordelt på seks lokationer: Teglholmsgade 35, Teglholmsgade 41, Dieselhouse, Frederikshavn, Holeby og Ishøj.

Kontrakten er en IFM-kontrakt, der gælder for samtlige lokationer. Inden for Property dækker den handyman, teknisk vedligehold, vedligeholdelse af bygninger og affaldshåndtering. Dertil kommer gartner, snerydning, rengøring og kantineservice samt post, reception og servicedesk. Kontrakten blev oprindelig indgået i 2018 og er siden udvidet af flere omgange. Den nye kontrakt blev underskrevet den 30. december 2023 og løber til sensommeren 2028.

Kontakter

Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20

Billeder

Om Coor:

Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Følg pressemeddelelser fra Coor

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coor

FOOD by Coor skal tanke elbilisternes maver op på Clevers lynladestationer13.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Clever har udviklet et nyt cafékoncept til sine lynladestationer, hvor FOOD by Coor – Coor´s stærke kantinedivision – nu skal hjælpe med at udfordre vejkantens traditionelle måltider. Ingredienser som æblekompot og pisket smør til morgenbollen, sammen med bæredygtig kvalitetskaffe, skal få elbilisternes tænder til at løbe i vand og skabe en meningsfuld pause. Første café med det nye koncept åbner i september på Clevers nye ladestation i Aabenraa.

Coor udvider samarbejdet med TOPSOE31.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coor´s IFM-aftale med TOPSOE er blevet udvidet. Aftalen rummer pt. serviceydelser inden for rengøring, kantine og reception. Men d. 1.1. 2024 overtog Coor også et antal ejendomsfunktionærer, som arbejder med post, pakker og lager. Coor har desuden fået en option på 1 + 1 år på kontrakten. Kontrakten løber i forvejen til udgangen af 2025, så det er derefter, at Coor og TOPSOE kan fortsætte og udvide samarbejdet. Kontrakten er et stærkt eksempel på, hvad Coor kan, når vi starter single-service kontrakter op, fortæller Line Pilgaard Caspers, Kontraktdirektør, IFM: - Det gode samarbejde betyder, at vi over tid har udvidet kontrakten fra en kantinekontrakt til en fuld IFM-kontrakt. Vi har sammen med vores gode kunde altid haft et strategisk fokus på, hvordan vi bedst kan gøre en forskel for dem i hverdagen, og det bliver vi ved med i det udvidede samarbejde. Kantinen nytænkt fra A til Z af FOOD by Coor og TOPSOE Coor skal desuden renovere en af kantinerne hos TOPSOE og nytænke menuen. Coor

Kundeværdien i fokus for Coor ved partnerskabet med Nordic Proptech Awards7.12.2023 09:30:00 CET | Pressemeddelelse

Ambitionen med partnerskabet for Coor er at fastholde positionen som en af de førende udbydere af serviceløsninger med fokus på bæredygtighed til både offentlige og private virksomheder. Markedet inden for innovative FM-løsninger udvikler sig med rivende hast, og det hilser Anders Kjellerup, Divisionsdirektør, Property & Soft, Coor Danmark, velkommen. Via Nordic Proptech Awards kan Coor source nye samarbejder med startups, som kan være med til at fastholde Coor´s stærke position i branchen og skabe afgørende værdi for kunderne. Forløbet omkring Nordic proptech Awards kan også give inspiration til udvikling af eksisterende løsninger hos Coor, fortæller han: - Ved at være partnere på NPA får vi et unikt og eksklusivt kig ind i fremtidens FM-løsninge og branchens stærkeste og mest innovative startups, der kan understøtte os som branchens bedste FM leverandør med et kompromisløst kundefokus, både via nuværende løsninger og kommende samarbejder. Vi vil levere endnu mere bæredygtige løsninge

Coor genforhander aftale med MCH A/S´ faciliteter Messecenter Herning og Jyske Bank Boxen5.12.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det 17 år lange samarbejde forlænges nu yderligere 3 år. Drivkraften er fælles værdier, et godt partnerskab og høj kvalitet. Når der skal spilles ishockey, håndbold, eller holdes hingstekåringer messer, fester og koncerter i Herning, så er der fuld tryk på i både Jyske Bank Boksen og Messecenter Herning, som er en del af MCH A/S. De sælger gode oplevelser til danskerne, og her er Coor serviceleverandør på rengøring og vinduespolering i yderligere tre år, takket være den enestående indsats fra Coor-teamt, fortæller Sandie Juelsgaard, Divisionschef, Cleaning: - Det er en sjov arbejdsplads, hvor vi får lov til at levere service på første række til danskerne. Når der både er messe og arrangement i Jyske Bank Boxen, til fx sport og koncerter, har vi over 120 medarbejdere på arbejde i døgndrift. Vores team gør en stor indsats, fordi de ved, at deres arbejde er en essentiel del af den oplevelse, som Messecenter Herning giver deres kunder. Hos MCH A/S lægger Driftchef Henrik Munksgaard vægt på

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye