FRA KONTANTHJÆLPSMODTAGER TIL MEDARBEJDER MED SUCCES

Mød 26-årige Simon Plaetner Rasmussen, der igennem aktivering i Vejle Kommune hos Coor fik drømmejob, løncheck og dermed en ny tilværelse som rengøringstekniker og portør på Psykiatrisk Afdeling, Vejle Sygehus.
Der stod ikke skrevet succes i panden på Simon Plaetner Rasmussen tilbage i 2016. Efter nogle hårde år på kontanthjælp var Simon i november mødt op til endnu et tilbud fra Vejle Kommune: Han skulle på et uddannelsesforløb sammen med 17 andre ledige:
-Jeg havde en vejleder på kommunen, som fik mig med på et uddannelsesforløb hos AMU Kolding i rengøring og AMU Odense som portør. Derefter kom jeg i aktivering hos Coor i februar 2017, som dengang hed Elite Miljø. Det vigtigste og bedste var dog, at Anna, min chef, troede rigtig meget på, at jeg kunne gøre en forskel for andre. Det var det, der gjorde forskellen for mig, fortæller Simon.
Og netop samarbejde med virksomheder om de rigtige løsninger for de ledige er afgørende for Vejle Kommunes indsats for at hjælpe de ledige videre, fortæller Vejles Borgmester, Jens Ejner Christensen:
- Som kommune betyder det meget for os, at virksomheder som Coor tager samfundsansvar og er med til at aktivere de ledige. At komme i aktivering og afprøve sig selv i et job kan for mange ledige være et godt skridt i retning af fastansættelse, især hvis man har været ledig i en længere periode. Vores jobcenter gør meget for at finde den rigtige løsning til den enkelte ledige, så ledigheden brydes helt, og vedkommende bliver selvforsørgende.
For Simon betød indsatsen, at aktiveringen blev en succes - og han blev derfor tilbudt en fastansættelse hos Coor. Efterfølgende har Coor givet Simon en uddannelse som rengøringstekniker og arbejder blandt andet med portøropgaver på Psykiatrisk Afdeling. Arbejdet har givet Simon en meningsfyldt hverdag, siger han:
-Det giver mig en stor glæde at kunne gøre noget for andre. Både når jeg gør rent eller er portør gør jeg en forskel for nogle mennesker, som ikke selv kan. Det har givet mig et langt større selvværd.
Og som Borgmester Jens Ejner Christensen fortæller, så viser Simons forløb, hvor vigtigt det er at finde løsningerne sammen hos kommune og virksomhed:
- Når man hører Simons historie hos Coor viser det, at et godt samarbejde med virksomhederne er afgørende, understreger Jens Ejner Christensen.
Vejle Kommune har løbende 7-800 ledige i en virksomhedsrettet indsats – ca. 200 i en offentlig virksomhed og 5-600 i en privat virksomhed. Det dækker både over virksomhedspraktik og ansættelse med løntilskud.
Kontakt
Kommunikationschef i Coor, Helle Hvidt Wallentin. 61 95 31 20.
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Vedhæftede filer
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum