Politiet opsætter 35.000 QR-koder

Med få tryk på telefonen kan alle politiets mere end 14.000 ansatte nu indberette alt fra opsætning af en whiteboardtavle, at printeren mangler printerpapir eller at der mangler kølevæske i en af politibilerne.
Politiet er gået i drift med det mest ambitiøse projekt af sin art i Danmark til dato. I samarbejde med Coor Service Management har de opsat 35.000 QR-koder på politiets mere end 230 bygninger samt 2.200 politibiler i landets 12 politikredse. Formålet er at gøre det nemmere for politiets ansatte at indberette interne opgaver. QR-koderne sidder på alt fra lokaler til politibiler og kaffemaskiner.
Tæt på brugeren
Målet med projektet er ifølge facilitychef i Rigspolitiet, Lasse Carlsson, at bringe servicen tæt på brugeren ved at tage et større udgangspunkt i deres dagligdag.
”Mange havde en fornemmelse af, at servicemedarbejderen var langt væk, og det var besværligt at melde opgaver ind. Med det nye system bringer vi bestilling af opgaver tættere på medarbejderne,” fortæller Lasse Carlsson.
Det nye system bliver således en ekstra kanal til at bestille og fejlmelde opgaver. Førhen skulle medarbejdere indberette fejl og mangler via Coors serviceportal på computeren, via mail eller telefonisk. Nu kan de nøjes med at tage deres smartphone frem og indscanne QR-koden, som sidder på den enhed, hvor fejlen er.
Koderne er unikke, så systemet ved med det samme, hvor fejlen er, og hvem der indberetter den. Brugeren får en liste med mulige fejlmeldinger, og kan herefter indberette fejlen med et enkelt tryk. Når fejlen er meldt, modtager brugeren en kvittering. Desuden kan brugeren via systemet også vælge at fremsende en bestillingsanmodning.
Systemet har været under opbygning siden november, og er i dag klar til brug. Sidste år blev der kørt et pilotprojekt, som viste tydelige tegn på, at hele processen blev nemmere for brugeren.
Afstemning af forventninger
I fremtiden bliver app’en udvidet med informationer om serviceniveauerne, så når brugerne scanner en QR-kode, får de også oplysninger om indberettede opgaver og information om den service, de kan forvente.
”Vi vil gerne informere brugerne så godt som muligt ved at bringe informationerne tæt på dem. Det er vores erfaring, at der kan opstå frustration og misforståelser, når brugerne ikke er tilstrækkelig informeret om, hvilket serviceniveau de kan forvente. Samtidig giver det mere ro, når man kan se, at en opgave er indberettet, og hvornår man kan forvente den er løst. Disse to forhold skal vores projekt være med til at afhjælpe på sigt,” forklarer Lasse Carlsson.
Det største af sin slags
Opsætningen af QR-koderne er sket på kun to måneder, og det er lidt af en bedrift, når man tager projektets kompleksitet i betragtning, fortæller kontraktchef i Coor Service Management, Toke Platz, der på leverandørsiden, har været ansvarlig for projektet.
”Vi har opsat mere end 35.000 QR-koder, som har et sæt rapporteringsmuligheder lagt ind i en stor database, der sikrer sammenhæng mellem QR-koden og den fysiske genstand, den sidder på,” forklarer han.
Fakta om politiets samarbejde med Coor
Coor Service Management overtog i 2012 driften af en række serviceopgaver for politiet. Aftalen, der er den hidtil største af sin art i Danmark, omfatter bl.a.: rengøring, kantinedrift, post, vognparksservice for 2.200 biler, hittegods, indvendig bygningsvedligehold samt arealpleje på 230 lokationer for knap 14.000 servicebrugere i landets politikredse.
Aftalen giver politiet en årlig besparelse på 78 millioner kroner, svarende til 30% af udgifterne på området.
Ønsker du mere information, venligst kontakt:
Toke Platz, kontraktchef, Coor Service Management A/S | Toke.platz@coor.com | +45 5336 5829 |
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Billeder
Links
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum