Politiet og Coor Service Management hædret for unikt samarbejde

Politiet og Coor Service Management er vinderne af Driftsherreprisen 2014 for det unikke partnerskab, der er skabt mellem leverandør og kontraktholder.
I fredags modtog politiet og Coor Service Management Driftsherreprisen 2014 ved Dansk Facilities Management netværks årskonference i Tivoli Congress Center. Prisen gives for med sit unikke offentlige-private samarbejde at eksemplificere evnen til at tænke nyt og innovativt samt inspirere andre via best practice, lyder det fra priskomitéen. Prisen uddeles af Boligfonden Kuben og Dansk Facilities Management netværk.
”Vi er en virksomhed, der har innovation og konstant forbedring som en integreret del af vores kultur. Vi forpligter os til hele tiden at skabe forbedringer, som reducerer vores kunders omkostninger, samtidig med at vi løbende forbedrer serviceoplevelsen. I politiet har vi en samarbejdspartner, hvor vi i fællesskab har kunnet realisere den vision. Det har været en inspirerende og udfordrende proces, og prisen er en anerkendelse af det arbejde” siger administrerende direktør i Coor Service Management, Jørgen Utzon.
Samarbejdet er bygget op om en model, hvor medarbejderne og ledelse i begge organisationer i fællesskab arbejder med at forbedre arbejdsmiljø, effektivitet, miljø og kvalitet.
”Det traditionelle kunde/leverandør-forhold mellem offentlige og private virksomheder reducerer ofte problemløsning til insisteren på stive kontraktforhold. Det har vi formået at arbejde os forbi. Med Coor har vi skabt et partnerskab, hvor vi i fællesskab, på tværs af begge organisationer, løser de problemer, der måtte opstå og løbende justerer og forbedrer samarbejdet. Det kræver, at man både som kunde og som leverandør er parate til at tænke nyt og forpligte sig til partnerskabet. Det er ret unikt, og det er vi stolte af” siger Bettina Jensen, afdelingschef i Rigspolitiet.
Samarbejdet mellem politiet og Coor blev indgået i efteråret 2012 og er det hidtil største af sin art i Danmark. Aftalen omfatter bl.a. reception, rengøring, kantinedrift, post, vognparksservice for 2.200 biler, hittegods, indvendig bygningsvedligehold samt arealpleje på 220 lokationer og servicerende i omegnen af 14.000 politimedarbejdere.
Aftalen med Coor Service Management har betydet, at politiet har opnået en årlig besparelse på ca. 30% eller 78 mio. kr. årligt, uden reduktion i serviceniveauerne.
Med æren følger en pris på 100.000 kr., som skal bruges til et formidlingsseminar, der fortæller om projektet.
Øvrige nominerede til prisen var Odense Kommune, DTU og Herlev Hospital.
Fakta om samarbejdet mellem Coor og politiet
Coors samarbejde med politiet er det til dato største samarbejde af sin art i Danmark.
Aftalen omfatter bl.a. reception, rengøring, kantinedrift, post, vognparksservice for 2.200 biler, hittegods, indvendig bygningsvedligehold samt arealpleje på 220 lokationer og servicerende i omegnen af 14.000 politimedarbejdere.
Politiet har opnået en årlig besparelse på 78 mio. kr., svarende til ca. 30% af udgifterne på området, uden reduktion i serviceniveauerne.
For yderligere information kontakt:
Bettina Jensen, afdelingschef i Rigspolitiet, BJE041@politi.dk, 5099 4694 |
Jørgen Utzon, adm. direktør, Coor Service Management A/S, jorgen.utzon@coor.com, 2363 7178. |
Driftsherreprisen udpeger rollemodeller, når det gælder god og ressourcebevidst ejendomsdrift og facilities management. Prisen uddeles af Boligfonden Kuben og Dansk Facilities Management netværk.
Driftsherreprisen uddeles for sjette gang. Tidligere modtagere har været Københavns Ejendomme, Vildbjerg Skole, Coloplast, DAB, Rigshospitalets Servicecenter og Tetra Pak Business Support.
http://www.boligfonden.dk/prisuddelinger/driftsherreprisen
Boligfonden Kuben er en erhvervsdrivende, selvejende institution stiftet i 1969 af Sparekassen Bikuben.
Det er Boligfonden Kubens mål at bidrage til udviklingen den danske byggesektors produktivitet og byggeriets kvalitet.
Dansk Facilities Management netværk er en brancheorganisation, der arbejder for at fremme kendskabet til og professionaliseringen af Facilities Management i danske virksomheder. Netværket blev etableret i 1991. Medlemslisten tæller mere end 200 virksomheder og 500 enkeltpersoner.
Rigspolitiet er dansk politis øverste myndighed. Det er Rigspolitiets opgave at sætte retningen for hele dansk politi - dvs. formulere strategier, understøtte arbejdet i politikredsene og koordinere politiets arbejde på landsplan.
Derudover har Rigspolitiet ansvaret for styring af den samlede Facility Management løsning og politiets bygninger samt det overordnede ansvar for styring af politiets vognpark og øvrigt beredskabs materiel.
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Billeder




Links
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum