Coor vinder sværvægterkontrakt med DSB

Det er en offentlig Soft FM-kontrakt, som sætter helt nye grønne standarder, som servicegiganten Coor skal drifte fra 1. oktober 2021. Den trecifrede millionkontrakt dækker kantinedrift, bygningsrengøring, arealvedligehold, affaldshåndtering og andre opgaver for DSB.
Det er en sværvægter af en kontrakt, som netop er kommet ud af standstill-perioden. For ud over at Coor skal stå for rengøring af kontorer, mad til de ansatte i kantinerne og arealvedligehold, så har DSB også et stort kundefokus og en stærk profil på bæredygtighed, som skal indfries. DSB har et miljømål om at nå op på hele 90 procents genanvendelse i 2030.
Digitalisering øger kvalitet og bæredygtighed
I Coor er der stolthed og glæde over at skulle i gang med opgaven. Coor er førende i Norden på løsning af FM-opgaver, som løbende bliver udviklet og digitaliseret, fortæller Thomas Fog, direktør, IFM, Property og Innovation, Coor:
-Et par gode eksempler er er vores waste management og vores vejrstationer. Hos DSB sætter vi sensorer på affaldscontainerne. Så tømmer vi dem, når de er fyldt, i stedet for at bruge kørsel og CO2 på bare at tjekke, om containeren er fuld.
-Og vores hypermobile vejrstationer kan overvåge vejrforholdene lokalt, hvilket betyder, at vi fx kun rydder sne, når det er nødvendigt. Det skåner miljøet på grund af mindre kørsel og færre mængder tømidler.
Medarbejderne hos DSB får også glæde af FOOD by Coor´s kantinekoncept. Her er fokus på bæredygtighed, økologi og ikke mindst at skabe oplevelser og inspiration hos medarbejderne, fortæller Søren Kanne, divisionsdirektør, FOOD by Coor:
-Vi vil inspirere medarbejderne med frisk fisk, økologisk gris og okse, og vind og skæve grøntsager, tilberedt på nye og spændende måder. Hos os går der aldrig hverdag i hverdagen, og vi er naturligvis stolte over at få lov til at skabe oplevelser og inspirere til madmod hos medarbejderne hos DSB.
Fakta om kontrakten
Kontrakten dækker intern service (reception, post m.m.) kantine, bygningsrengøring, space management, vagtservice, arealvedligehold og vintertjeneste samt waste management. Det er nyt, at aftalen omfatter arealpleje. Det ligger i dag i en særskilt kontrakt. Omfanget udvides samtidig med et areal på cirka 650.000 kvm.
Kontrakten har opstart d. 1/10-2021 til 30/9-2026, med mulighed for forlængelse i max 3 år.
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum