Coor

Ny direktørprofil skærper Coors forretningsmæssige fokus

Del

Dennys Hyldgaard Eriksen er ny Direktør for Coor´s Strategi- og udviklingsafdeling. Han tilfører et stærkt kommercielt fokus og skal skabe endnu mere sammenhæng mellem strategisk udvikling og effektiv drift.

I 2023 har Coor sat sejlene til at løfte sig på lønsomhed og effektiv drift koblet med de kendte serviceydelser af høj kvalitet. Nu tilfører virksomheden endnu en profil til den danske topledergruppe fra januar af:

Dennis Hyldgaard Eriksen bliver Direktør, Strategy & Organisational Development. Han kommer med en solid kommerciel ledererfaring fra flere brancher. Han har arbejdet med med transformation, udvikling og effektivisering hos fx TDC, Ørsted, Google og Meyers og har senest været Consulting Director hos Impact Commerce. Dennis siger selv:

- Jeg brænder for at skabe en reel forandring og transformation for kunderne. Jeg glæder mig meget til at arbejde i en branche, der er præget af at skabe gode oplevelser, pleje relationer og udvikle kundeforhold. Jeg er meget glad for at få lov til at lede Coor Danmarks indsats inden for udvikling, transformation og strategi i en branche, der virkelig arbejder for at gøre en forskel for andre mennesker.

Jørgen Utzon, administrerende direktør, siger at valget er faldet på Dennis for at sikre den fortsatte udvikling af Coor som Nordens førende IFM-leverandør, samtidig med at forretningen er rentabel:

- Dennis har den helt rigtige baggrund og erfaring til at sikre sammenhængen mellem udvikling, strategi, høj kvalitet og effektiv drift til glæde for både kunderne og Coor. Jeg tror på, at vi kommer til at markere os endnu stærkere i IFM-markedet, hvor vi har vores hjemmebane, og her er Dennis det helt rigtige kort for os at have på hånden.

Kontakter

Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20

Billeder

Om Coor:

Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Følg pressemeddelelser fra Coor

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coor

FOOD by Coor skal tanke elbilisternes maver op på Clevers lynladestationer13.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Clever har udviklet et nyt cafékoncept til sine lynladestationer, hvor FOOD by Coor – Coor´s stærke kantinedivision – nu skal hjælpe med at udfordre vejkantens traditionelle måltider. Ingredienser som æblekompot og pisket smør til morgenbollen, sammen med bæredygtig kvalitetskaffe, skal få elbilisternes tænder til at løbe i vand og skabe en meningsfuld pause. Første café med det nye koncept åbner i september på Clevers nye ladestation i Aabenraa.

Forlænget Coor-partnerskab skal styrke den daglige drift og bæredygtighed i MAN Energy Solutions2.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Stærkt samarbejde, stabil drift med høj kvalitet og fælles strategisk fokus på bæredygtighed gør, at MAN Energy Solutions og Coor nu forlænger partnerskabet frem til 2028. Siden 2018 har Coor været MAN Energy Solutions IFM-partner. Nu er de to virksomheder blevet enige om at forlænge samarbejdet i yderligere fem år. Den nye aftale løber frem til sensommeren 2028 og inkluderer løsninger på alt fra reception og kantine til vedligeholdelse af bygninger, udearealer og affaldshåndtering på Man Energy Solutions’ seks danske sites. Udover at servicere 82.500 kvm skal Coor yde rådgivning i forhold til at optimere driften og udvikle den fælles ambition om at skabe flere bæredygtige alternativer i hverdagen. ”Vi har et stærkt partnerskab med Coor på alle vores lokationer og en klar, fælles interesse om at lykkes. Derudover har Coor været med til at sikre en god og stabil drift af høj kvalitet. Derfor faldt det os helt naturligt at fortsætte kontrakten,” siger Peter Jacobsen, facility manager, MA

Coor udvider samarbejdet med TOPSOE31.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coor´s IFM-aftale med TOPSOE er blevet udvidet. Aftalen rummer pt. serviceydelser inden for rengøring, kantine og reception. Men d. 1.1. 2024 overtog Coor også et antal ejendomsfunktionærer, som arbejder med post, pakker og lager. Coor har desuden fået en option på 1 + 1 år på kontrakten. Kontrakten løber i forvejen til udgangen af 2025, så det er derefter, at Coor og TOPSOE kan fortsætte og udvide samarbejdet. Kontrakten er et stærkt eksempel på, hvad Coor kan, når vi starter single-service kontrakter op, fortæller Line Pilgaard Caspers, Kontraktdirektør, IFM: - Det gode samarbejde betyder, at vi over tid har udvidet kontrakten fra en kantinekontrakt til en fuld IFM-kontrakt. Vi har sammen med vores gode kunde altid haft et strategisk fokus på, hvordan vi bedst kan gøre en forskel for dem i hverdagen, og det bliver vi ved med i det udvidede samarbejde. Kantinen nytænkt fra A til Z af FOOD by Coor og TOPSOE Coor skal desuden renovere en af kantinerne hos TOPSOE og nytænke menuen. Coor

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye