TO UD AF TRE LANGTIDSLEDIGE I JOB I SUCCESFULDT SAMARBEJDE MELLEM COOR OG BALLERUP KOMMUNE

Langtidsledighed kan godt brydes, hvis jobcentre og private virksomheder samarbejder. Servicegiganten Coor har sammen med jobcenteret i Ballerup Kommune skabt endnu en beskæftigelsessucces.
Da Coor i januar 2020 for tredje gang i træk genvandt sin kontrakt med rengøring i Ballerup Kommune, var der sat fokus på et stort socialt ansvar i kontrakten. Derfor holdt Ballerup Jobcenter og Coor i sommeren 2020 en jobdating-dag, hvor der blev fundet 27 egnede kandidater til job hos Coor. Og nu er hele 19 af kandidaterne kommet i fast job: 8 af dem har fået job hos Coor, mens forløbet for 11 af kandidaterne blev et springbræt til et andet job.
Det glæder Ballerups borgmester, at det i den grad er lykkedes at indfri ambitionerne:
-I Ballerup Kommune prioriterer vi helt generelt socialt ansvar meget højt. De gode resultater er til stor glæde for borgerne og helt klart også til inspiration til, hvordan vi kan hjælpe flere af vores borgere, siger Jesper Würtzen (A), borgmester i Ballerup Kommune.
Det klare fokus og samarbejdet gav succes
Og hvis man spørger Annette Vindstrup, direktør for Cleaning i Coor, hvad der har givet succes, er svaret det klare fokus på socialt ansvar hos begge parter:
-Vi har et utrolig godt samarbejde og laver sammen en fokuseret indsats, hvor vi som virksomhed kommer med en mangeårig ekspertise. At få mennesker på kanten af arbejdsmarkedet i job er en del af vores DNA i Coor, som vi bruger aktivt. Det betaler sig hjem mange gange, både for det enkelte menneske og for os som virksomhed og kommunen.
10 års god erfaring med samarbejdet
Coor har i 10 år gjort rent på 155 af Ballerup Kommunes bygninger. Kontrakten blev genvundet i januar 2020, med opstart pr. 1. april, og hvis optionerne på forlængelser udnyttes, løber den frem til 2025.
Kontrakten omfatter rengøring og vinduespolering på blandt andet skoler og daginstitutioner i Ballerup Kommune.
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum