Rengøring med et socialt ansvar

Coor skal også fremover gøre rent på 155 af Ballerup Kommunes bygninger. Den nye kontrakt kan, hvis optioner på forlængelser udnyttes, løbe frem til 2025, og kontrakten har nu også fokus på at løfte en større social opgave.
Det er en god kending af Ballerup Kommune, som frem til 2025 skal stå for rengøring og vinduespolering på 155 kommunale bygninger i kommunen.
Det er nemlig facility management-virksomheden Coor, der for tredje gang har vundet udbuddet. Kontrakten omfatter rengøring og vinduespolering på blandt andet skoler og daginstitutioner i Ballerup Kommune. Coor har allerede 10 års Ballerup-erfaring at trække på.
I valget af Coor er der lagt vægt på pris, sikring af kvaliteten af arbejdet og ikke mindst, at virksomheden har tænkt socialt ansvar ind i den kommende opgaveløsning.
Fra ledighed til arbejde
Varetagelsen af det sociale ansvar vil ske i et tæt samarbejde med Jobcenter Ballerup, som visiterer borgere til et jobforløb og muligt fast job hos Coor. Dermed kan det bringe borgere uden for arbejdsmarkedet - og med andre udfordringer end ledighed – hen til et fast job.
- Vi prioriterer samfundsansvar højt i Ballerup Kommune. Derfor har vi også valgt social ansvarlighed som et konkurrenceparameter i udbuddet. Det glæder mig derfor meget, at vores leverandør bliver forpligtet på at hjælpe flere borgere tættere på arbejdsmarkedet – og gerne helt ind i et fast job, siger Jesper Würtzen (A), borgmester i Ballerup Kommune.
Flere ledige i et fast job hos Coor er et af målene i aftalen. Desuden indeholder aftalen fleksjob- og løntilskudsforløb. Kandidater med behov for sprogtræning kan desuden få kurser i dansk.
Buddy-ordning
For at løfte den sociale opgave etablerer Coor fire ”træningsbaner” på kommunens adresser, herunder rådhuset og to skoler. En serviceleder og en såkaldt buddy står for rekrutteringsforløb af nye medarbejdere, som ikke umiddelbart er klar til at begynde i et regulært job. Buddy-ordningen minder om en gammeldags mesterlære, og tanken er, at den ledige gradvist bliver lært op til selvstændigt at kunne stå for eget rengøringsområde.
Aftale med god mening
Coor arbejder med en tredobbelt bæredygtig bundlinje. Den tager hensyn til forretningsmæssige, sociale og miljømæssige aspekter:
- At få borgere ind på arbejdsmarkedet som har brug lidt ekstra hjælp i starten af et job, er en del af vores varemærke i Coor. Vi oplever, at de bliver trofaste, værdsatte og dygtige medarbejdere, som bliver hos os i mange år. Det er en indsats, som betaler sig mange gange hjem både for det enkelte menneske og for os som virksomhed, fortæller Annette Vindstrup Jensen, divisionsdirektør for Cleaning i Coor.
Coor er ud over den samfundsansvarlige forpligtelse også forpligtet til, at opgaverne bliver løst bæredygtigt, så der bliver værnet om natur og miljø.
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Billeder
Vedhæftede filer
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum