Rummelighed fra ledelse til gulv

Fokus på det rummelige arbejdsmarked bidrager til en god arbejdskultur hos Coor. Det skaber nemlig værdi hele vejen fra ledelsesgangen til gulvet, når medarbejderne har mulighed for at bidrage til noget, der rækker ud over virksomheden selv.
En målrettet indsats for at bidrage til et rummeligt arbejdsmarked er en del af en god arbejdskultur hos Coor, der er en af Nordens største udbydere af integrerede Facility Management-løsninger inden for ejendomsdrift og interne services som rengøring, reception, posthåndtering og kantine. Filosofien er, at det skaber stolthed og trivsel fra ledelse til gulv, når man får mulighed for at bidrage til noget, der rækker ud over virksomheden selv.
Coors rummelighedsfilosofi giver sig blandt andet til kende gennem samarbejde med private aktører, som hjælper ledige borgere tættere på arbejdsmarkedet gennem praktikforløb eller arbejdsprøvning.
- De opgaver, vi kan tilbyde, er forholdsvis lette at gå til og kræver ikke den store oplæring. Derfor er det et ideelt sted for personer, der har behov for at ”få banket rusten af”, fortæller HR chef Ulla Amtoft.
En svær balancegang
En af solstrålehistorierne handler om Dennis. Da driftschef Kasper Bygholm, som har ansvaret for nogle af politikredsene i Coors servicekontrakt med dansk politi, modtog Dennis’ ansøgning til en praktikplads, var Dennis hjemløs. Af denne grund var Kasper en smule forbeholden, da han mødte Dennis første gang. Dennis’ personlige historie rørte ham dybt, men han måtte samtidig overveje, om hans vanskeligheder var for store til at varetage et fuldtidsjob.
- Dennis fik en chance, da jeg kunne mærke, at han blot var en almindelig fyr, der var stødt ind i uoverkommelige vanskeligheder. Han endte med at overraske os alle ved ikke blot at være mødestabil og hårdtarbejdende, men også et utrolig varmt menneske, som er nem at holde af, siger Kasper Bygholm.
Efter fire måneder lykkedes det Dennis at få sin egen bolig. Og under hele forløbet blomstrede han så meget op, at Kasper Bygholm ikke tøvede med at tilbyde ham en fast stilling, da der blev en ledig.
Fra hjemløs til fastansat
Godt to måneder efter sin ansættelse har Dennis i dag det primære ansvar for serviceopgaverne på politistationen på Artillerivej på Amager. Han har været glad for at få en chance for at blive en del af arbejdsmarkedet igen.
- Da jeg rigtig gerne ville vise, at jeg var klar til at arbejde igen, har jeg nok givet lidt ekstra af mig selv – blevet lidt længere og arbejdet lidt hårdere end jeg egentlig skulle. Og det er jeg glad for, at Coor har lagt mærke til, fortæller Dennis om sit praktikforløb.
Afklaring et mål i sig selv
Det er ikke altid, at et praktikforløb ender med et fuldtidsjob, men det er heller ikke nødvendigvis målet. Johnny Bach har under sit forløb hos Coor fået afklaring omkring sin egen fysiske formåen efter en alvorlig rygskade for fem år siden. Efter arbejdsprøvning i Coor er han blevet klar over, hvad fysikken kan holde til – og at der stadig er brug for ham.
- Jeg har hænderne rigtigt skruet på, så selvom jeg ikke kan løfte tunge ting og være i gang en hel dag, er der stadig en masse, jeg kan bidrage med på politistationen, siger Johnny Bach, som forventes fastansat i flexjob hos Coor fra december.
Selvom den ledige måske ikke vender fuldt tilbage på arbejdsmarkedet, mener Ulla Amtoft ikke, at man skal underkende den værdi, praktikforløbene skaber for alle parter – også hos de faste medarbejdere, der har taget ansvaret som mentorer og ambassadører fuldt til sig.
Flere billeder findes på https://via.ritzau.dk/nyhedsrum/13561887/coor. Yderligere information:
HR chef Ulla Amtoft, Coor, mail: ulla.amtoft@coor.com, 2787 2400
Kommunikationschef Louise Blom, Coor, mail: louise.blom@coor.com, tlf.: 5336 5838
Dennis vil grundet sin situation ikke have sit efternavn eller personlige kontaktoplysninger offentliggjort. Han og Johnny Bach kan kontaktes gennem kommunikationschef Louise Blom
Nøgleord
Kontakter
Helle Hvidt Wallentin
Chef for Kommunikation og Marketing
Helle.Wallentin@Coor.com
61 95 31 20
Billeder
Links
Om Coor:
Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.
Følg pressemeddelelser fra Coor
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coor
Coor og Niam indgår femårig FM-kontrakt om serviceleverancer i Copenhagen Towers24.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lejerbehov samt øget bæredygtighed og digitalisering er nogle af kodeordene i det nye samarbejde mellem Niam, ledende nordisk ejedomsforvalter, og servicegiganten Coor. Kontrakten starter op d. 1. marts, hvor Coor skal levere ejendomsdrift, bygningsvedligehold, kantineordning, experience center og reception, vagtordning og waste management i Copenhagen Towers.
Ny administrerende direktør til Coor Danmark14.2.2025 11:07:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en grundig rekrutteringsproces har bestyrelsen valgt en ny direktør for Coor Danmark: Peter Hasbak bliver fra 1. august 2025 ny administrerende direktør for Coor Danmark. Peter Hasbak kommer fra Elis Danmark A/S, hvor han har været CEO siden 2022. Han afløser interim administrerende direktør Toke Platz.
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord10.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coor forlænger nordisk IFM-aftale med PostNord. Kontrakten har en årlig værdi på ca. DKK 100 mio. Kontrakten løber i en periode på to år og indeholder en option på at forlænge den med yderligere to år.
COOR genvinder stor Cleaning- kontrakt med Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa25.10.2024 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coor og Sygehus Sønderjylland og Psykiatrien, Aabenraa, fortsætter det stærke partnerskab, som blev skabt for 14 år siden. Fra 1. februar 2025 har Coor kontrakten i yderligere 6 år med mulighed for 2 års forlængelse.
Ændringer i Coors ledelse4.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jørgen Utzon, administrerende direktør for Coor i Danmark, har valgt at forlade Coor efter mere end 20 år i virksomheden. Jørgen Utzon erstattes i en interim rolle internt af Toke Platz, hvis nuværende roller i Coor i Danmark er Chief Commercial Officer og Direktør for IFM-organisationen. Der er igangsat en rekrutteringsproces for at finde en permanent afløser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum