Fejl i Boliggårdens pressemeddelelse: Evakuerede skal henvende sig boligselskabet – ikke egen forsikring

Beboere i boligkomplekset ”Stævnen” i Snekkersten under boligselskabet Boliggården har brug for tidsubestemt genhusning, efter at der er erklæret sammenstyrtningsfare for ejendommen. Og det skal Boliggården udrede – ikke beboernes egen forsikring, som angivet i boligselskabets pressemeddelelse lyder det fra F&P – forsikrings- og pensionsbranchen.

- Genhusning i forbindelse med, at der bliver opdaget en sikkerhedsmæssigt farlig konstruktionsfejl i en ejendom, vil aldrig være dækket af beboernes indboforsikring, siger Anne Garde Slothuus, forsikringsekspert i Forsikringsoplysningen, F&P.

Hun stiller sig derfor helt uforstående overfor boligselskabets Boliggårdens pressemeddelelse fra 2. februar, hvor beboerne i ”Stævnen” rådes til at kontakte eget forsikringsselskab i dag mandag.

- Det er en ærgerlig fejl fra boligselskabet, der kun kan skabe frustration for de hårdt prøvede beboere - for beboernes egne forsikringer dækker ikke. Beboerne skal kontakte Boliggården og få hjælp herfra, ikke fra deres egen indboforsikring, siger Anne Garde Slothuus og understreger:

- En indboforsikring dækker kun skade på forsikringstagers indbo. Og det er jo ikke tilfældet her.

For yderligere information, henviser Anne Garde Slothuus til LLO, der har udgivet en pjece om genhusning.