Verdo Energi Systems henter ny salgschef med rødder i fødevarebranchen

Danny Petersen er ny Salgschef for Automations i Verdo Energy Systems. Her skal han blandt andet være opsøgende sælger, og så skal han arbejde med de salgsstrategier, der benyttes i virksomheden.

Danny Ole Petersen, salgschef Verdo Energy Systems.
Danny Ole Petersen, salgschef Verdo Energy Systems. Foto: Jakob Lerche.

Som ansvarlig for salg i Automations skal Danny Petersen blandt andet sælge service- og supportaftaler, og så skal han være med til at sælge automationsydelser. Det betyder eksempelvis, at han kan være med til at opdatere automationsleverancer i et eksisterende fjernvarmeanlæg, hvis mekanikken i anlægget ellers ikke fejler noget.

”Min hverdag kommer i høj grad til at være ude ved kunderne, hvor jeg skal stå for både salg til og pleje af kunderne. Det ser jeg frem til, da jeg godt kan lide at opbygge nære relationer til dem,” siger han.

Danny Petersen har haft en aktiv karriere indenfor fødevarebranchen, hvor han har været ansat i en række virksomheder og stillinger, alt lige fra servicetekniker til projektkoordinator, projektleder, teamleder og salgsingeniør. Ud fra tidligere erfaringer er værd at nævne udlandsrejser, såsom til Iran for at styre installation, commissioning og træning af lokale for en automatiseret fabrikslinje. Derudover har han været på en masse internationale eksportprojekter, hvor slutkunden nødvendigvis ikke hører hjemme, hvor projektet færdiggøres, dog altid med afsæt i automationsdelen af leverancen.

Danny er uddannet styrings- og reguleringselektriker, hvilket i dag kaldes industriteknikker, og så har han en maskinmesteruddannelse med speciale i energi og miljø. Netop interessen for energi er en af grundene til, at Danny søgte stillingen i Verdo, og så ser han frem til at arbejde med de salgsstrategier, der bliver benyttet i virksomheden. Han mener nemlig, at de matcher hans overbevisning om, hvad godt sælgerarbejde er.

Derudover søgte Danny et brancheskift. For efter at have arbejdet i fødevareindustrien i over 14 år ville han gerne opsøge nye udfordringer. Og selvom Danny Petersen bevæger sig i en – for ham – ny branche, håber han på at kunne bringe gode ting til Verdo-bordet:

”Selvom det er en ny branche, er der en række fællesnævnere i det arbejde, jeg skal udføre, og det arbejde jeg har udført. En af de fællesnævnere er automation. Jeg har gode erfaringer inden for det felt, som jeg håber, jeg kan videreføre til arbejdet i Verdo. Og så er jeg i stand til at sætte mig ind i komplekse styresystemer, hvilket også bliver en stor del af mit arbejde her i virksomheden.”

34-årige Danny bor sammen med sine to børn på 12 og 13 år i Aalborg. I sin fritid elsker han at bruge tid med familien, kæresten, træning og at vandre, og så har Danny en stor interesse for ekstremsport. På toppen af hans to do-liste finder man blandt andet faldskærmsudspring.

Danny Ole Petersen, salgschef Verdo Energy Systems.

Om Verdo Energy Systems

Verdo Energy Systems er en del af Verdo-koncernen. Selskabet dækker hele processen fra design til drift af energianlæg og har mere end 30 års erfaring med udvikling og etablering af individuelle løsninger tilpasset specifikke behov til det industrielle marked og forsyningsselskaber i hele Europa.

Energikoncernen Verdo har hovedsæde i Randers og forsyner mere end 100.000 kunder med el, vand og/eller varme. I koncernen indgår desuden en række kommercielle forretninger.

Verdo er en formålsdrevet virksomhed, som i 2021 blev omdannet til et andelsselskab. Missionen er at drive og udvikle bæredygtig kritisk infrastruktur til gavn for kunder og fremtidens samfund.

Elbiler og afrapporteringskrav: Mere el stiller store krav til de danske virksomheder3.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Verdo og Dansk Fjernvarme inviterer til debat om fremtidens energi på Folkemødet.7.6.2024 14:01:39 CEST | Pressemeddelelse