VIKING

Mira Nielsen tiltræder som ny CFO hos VIKING

Mira Nielsen tiltræder som ny CFO i VIKING til marts. Nuværende CFO Gert Lillebæk forbliver i direktionen, indtil en ny CEO er tiltrådt.

VIKING har udnævnt Mira Nielsen som ny CFO

VIKING har udnævnt Mira Nielsen som ny CFO effektivt fra 4. marts.

Det sker efter en grundig ansættelsesproces, der begyndte i efteråret, og som blev afsluttet før jul, da daværende CEO Henrik Uhd Christensen og Mira Nielsen nåede til enighed.

Med Mira Nielsen tilføres VIKING en finansprofil med stor international erfaring. Hun har arbejdet i flere store virksomheder i Europa og USA, blandt andet som VP Finance Management Support og en del af General Management Team i Tryg og senest som CFO for Falcks Ambulance Services i Californien, USA.

”Med sin store erfaring inden for finansiel ledelse vil Mira Nielsen være en stærk tilføjelse til vores direktion og være med til at sikre, at vi leverer på vores strategi,” siger Mette Brødholt Berg, Vice President People & Organization.

Mira Nielsen afløser Gert Lillebæk, CFO i VIKING gennem de seneste 24 år. Gert Lillebæk bliver i selskabet for at sikre en smidig overdragelse og fortsætter ligeledes i direktionen, indtil der er tiltrådt en afløser for Henrik Uhd Christensen som direktør. Herefter vil Gert Lillebæk overgå til en konsulentstilling for den nye CEO.

VIKING har udnævnt Mira Nielsen som ny CFO

Om VIKING

VIKING Life-Saving Equipment A/S er global markedsleder inden for maritime og offshore sikkerhedsløsninger. Virksomheden leverer og servicerer sikkerheds- og brandslukningsudstyr til passager- og fragtskibe, offshore installationer, fiskeriet, søværnet, helikopteroperatører, brandvæsner og fritidssejlere over hele verden.

VIKINGs produkter beskytter passagerer og besætninger på mange af verdens største krydstogt- og fragtskibe, ligesom de beskytter medarbejdere på nogle af verdens mest avancerede offshore platforme. Samtidig gør VIKING det muligt for skibsredere samt ejere og operatører af offshore installationer at fokusere på deres forretning, idet virksomheden sørger for, at produkter og løsninger lever op til alle gældende lovkrav.

VIKING’s hovedkvarter ligger i Esbjerg, og produkterne bliver produceret i Danmark, Norge, Bulgarien, Grækenland, Kina og Thailand.

Følg pressemeddelelser fra VIKING

Flere pressemeddelelser fra VIKING