Erfaren forretningsfører til Boligkontoret Danmark i Holte

Det er en mand med stor erfaring fra den almene sektor, der pr. 1. januar står i spidsen for Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Holte.

Christian Fries er ny forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Holte. Foto: Boligkontoret Danmark

Det er et velkendt ansigt, der pr. 1. januar 2024 er ny forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontori Holte. Christian Fries kommer nemlig fra samme stilling på afdelingskontoret Allerød/Hillerød. Han takkede ja til jobskiftet, da tidligere forretningsfører Charlotte Sommer Bjørnsgaard efter 10 år i Boligkontoret Danmark ønskede at prøve noget andet i sit arbejdsliv.

Christian Fries har arbejdet i den almene boligsektor de seneste 15 år, blandt andet som kundechef i KAB og regionsdirektør hos Domea og de seneste fire år hos Boligkontoret Danmark, der administrerer over 35.000 lejeboliger for en lang række boligselskaber landet over.

”Den almene sektor spænder vidt. Fra det beboerdemokratiske arbejde, til drift, udvikling og fremtidssikring af boligmassen, til samarbejder med kommunen og andre samarbejdspartnere til det boligsociale arbejde. Det er bare en bid af det. For mig er det meget motiverende at være med til at skabe værdi i denne vigtige del af samfundet,” siger Christian Fries.

Stærk leder med fokus på faglighed og trivsel

Som ny forretningsfører for afdelingskontoret i Holte får Christian Fries det overordnede administrative ansvar for en række boligselskaber, der udlejer boliger i 11 kommuner: København, Køge, Rudersdal, Albertslund, Lyngby-Taarbæk, Dragør, Gentofte, Gladsaxe, Bornholm, Herlev og Rødovre.

”I Boligkontoret Danmark er vi med vores i alt ni lokale afdelingskontorer tæt på medlemmerne, og vi kommer på kontoret i Holte til at bringe vores individuelle kompetencer endnu mere i spil for at ramme de lokale behov. Med lydhørhed og kreativitet kan vi støtte boligselskaberne og samtidig sikre, at medarbejderne fastholder en høj faglig og kollegial trivsel,” siger Christian Fries.

For Tonny Bjørn, der er regionsdirektør for øst i Boligkontoret Danmark, er der ikke tvivl om, at der er tale om et godt match.

”Christian har blik for både det faglige og det menneskelige, og med hans erfaring fra Boligkontoret Danmark har han allerede en rigtig god forståelse for organisationen og et etableret netværk. Han er en leder i øjenhøjde, som kommunikerer tydeligt og har fokus på udvikling og betjening af vores kunder,” siger Tonny Bjørn.

Christian bor i Hvidovre med sin kone og to børn.

Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Holte, beliggende Røjelkær 15, 2. sal. Foto: Boligkontoret Danmark

Om Boligkontoret Danmark

Boligkontoret Danmark er en foreningsbaseret og profitfri organisation, der leverer serviceydelser til mere end 35.000 almene lejeboliger landet over for både kommuner og boligselskaber, mens der ydes IT-drift for boligselskaber med yderligere ca. 35.000 boliger.