Omron Industrial Automation Europe

Her er Omrons bud på morgendagens fleksible produktionsløsninger

Omron afholdt i sidste uge sit dansk-svenske Flexible Manufacturing Roadshow i Malmö. Her demonstrerede Omron en række automations- og robotteknologier, der meget vel kan komme til at dominere fabriksgulvet de kommende år.

Nye gribeteknologier, kollaborative robotløsninger til materialetransport og palletering samt helt nye 5G-teknologier til fabriksgulvet var nogle af de løsninger, som automationsleverandøren Omron fremviste på sit Flexible Manufacturing Roadshow i Luftkastellet i Malmö i sidste uge fra tirsdag til torsdag.

OMRONs Flexible Manufacturing Roadshow er Omrons omrejsende automationskaravane, som præsenterer morgendagens fleksible automationsløsninger inden for blandt andet kollaborative og mobile robotter.

Eventet sluttede torsdag eftermiddag med et åbent event. På roadshowets første to dage havde særligt inviterede gæster haft mulighed for at opleve stor-skala livedemoer af en række løsninger inden for fleksibel produktion.

”Vores Flexible Manufacturing Road Show er ved at blive lidt af en tradition, og det har været en stor fornøjelse at vise de her storskala-løsninger frem til vores danske kunder og slutbrugere. Jeg håber, at alle vores gæster er gået inspireret hjem,” siger Anders Jessen, OMRONs Regional Marketing Manager i Norden.

Nye løsninger blev vist frem
Blandt højdepunkterne på årets roadshow var en livedemo af Omrons nye Mobile Manipulator (MoMa) – en komplet robotløsning bestående af en OMRON TM kollaborativ robotarm med griber og indbygget avanceret vision, som monteres oven på en OMRON LD autonom mobil robot for maksimal fleksibilitet.

Derudover kunne de besøgende også opleve livedemoer af blandt andet Omrons nye HD-1500 mobilrobot, en kollaborativ palleteringscelle samt komplette løsninger til autonom materialetransport og kasse-til-palle-transport. Hertil kom præsentationer af en række nye teknologier inden for flådestyring af mobile robotter, serialiserings- og sporbarhedssystemer samt 5G-teknologier til fabriksautomation og sporbarhed.

Næste stop: Norge og Finland
Eventet i Malmö var et fælles dansk-svensk event med deltagelse af slutbrugere, integratorer og andre branchefolk fra begge lande, herunder faste Omron-samarbejdspartnere såsom NordModules, RoEq, Afry og Nokia.

OMRONs Flexible Manufacturing Roadshow kører nu videre mod Stavanger i Norge, hvor der bliver afholdt et norsk event i denne uge. Ugen efter kan roadshowet opleves i Tampere i Finland.

Kontakter

Anders Jessen, Regional Marketing Manager, Nordics: anders.jessen@omron.com / +45 20 48 28 62

Følg pressemeddelelser fra Omron Industrial Automation Europe

Flere pressemeddelelser fra Omron Industrial Automation Europe