Coop runder milepæl med 2 millioner medlemmer

Del

De senere års vækst i medlemmer betyder, at hele 2.000.000 danskere nu i fællesskab ejer Coop

Coop runder medlem nr.  2 mio. I 2016 var 1,6 mio. danskere medlemmer af foreningen Coop amba. Nu, 8 år senere, har tallet passeret 2 mio. Det betyder, at foreningen har budt velkommen til mellem 25.000 og 70.000 medlemmer om året, siden Coop kunne fejre 150-års jubilæum.

For 200 kr. bliver man medejer af Coop. Det er 2 mio. danskere nu, og derfor er Coop landets største medlemsejede virksomhed målt på antal medlemmer. Fra slutningen af januar markerer Coop at have nået en milepæl i millionklassen.

Sammen ejer andelsselskabets medlemmer knap 1000 butikker, en bank, et investeringsselskab, FDB Møbler og mere til. Både Coop og de selvstændige brugsforeninger i Coop er 100 % ejet af medlemmerne. Der er altså ingen aktionærer, som skal have udbytte af forretningen. Co-op betyder kooperativ, dvs. samarbejde, og det er netop medlemsdemokratiet og fælleseje, som gør Coop helt unik.

Formand i Coop, Lasse Bolander, siger:

”Jeg er glad for, at vi har så mange medlemmer. I Coop gør vi os umage med hele tiden at være blandt de mest ansvarlige og ordentlige virksomheder, samtidig med at vi skal sikre, at vores virksomheder er økonomisk bæredygtige. Vi står på andelstanken og det at tage fælles ansvar for samfundet. Det betyder, at vi går forrest, når det handler om økologi, sundhed, miljø og etisk handel. Men det betyder også, at vi spiller en vigtig rolle i foreningsliv og lokale fællesskaber i både by og på land. Jeg er glad for at se, at flere og flere danskere melder sig ind i Coop, og jeg håber, at mange af dem vil benytte anledningen til at deltage i demokratiet og få indflydelse på foreningen Coop.”

Stor kampagne med ekstra medlemsfordele

Fra den 29. januar til 29. februar kører Coop en stor kampagne for at fejre milepælen. Det betyder, at man som medlem skal huske at vise Coop-kort eller registrere Coop appen, når der handles. I hele kampagneperioden er der ekstra gode medlemstilbud og flere spil i Coop appen. Der er også lodtrækning om 4 store TUI-rejsegavekort blandt alle medlemmer, som handler i perioden (og registrerer kort/app). Se mere om fejringen på https://medlem.coop.dk/

Alle medlemmer er også medejere og ejer med det betalte indskud en lille del af Coop. Ved udmelding betales de 200 kr. tilbage.  Medlemskabet giver adgang til personlige tilbud, medlemstilbud, bonus og gratis Samvirke hver måned. Downloades Coop appen, kan der opnås yderligere fordele af medlemskabet. Der kan fx oprettes en FordelsKonto med op til 15% i bonus på en række varemærker, ligesom man kan springe køen over og bruge Scan & Betal løsningen i alle Coops butikker.

Brugsens, SuperBrugsens og Kvicklys butikker har ca. 480 lokale bestyrelser med omkring 3500 medlemsvalgte bestyrelsesmedlemmer. Alle medlemmer kan stille op til bestyrelsen for at gøre en forskel for sin butik og for sit lokalområde.

Kontakter

Kommunikationsdirektør, Coop amba, Lars Aarup: 30919266

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

Coop ansætter ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi20.2.2025 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi har Coop ansat Martin Seier, 48 år. Han kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg, hvor han er direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe og tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark Han bliver en del af Coops topledelse, Coop Ledelses Team (CLT). Martin Seier har dyb erfaring inden for supply chain i dansk dagligvarehandel. Før han kom til Carlsberg, havde han en ni år lang karriere hos Lantmännen Unibake, hvor han var direktør Planning & Strategy og Operations Director i Schulstad, Danmark og Tyskland. Og før da var han knap 5 år i Cloetta som lean manager for henholdsvis Danmark og Europa. ”Jeg ser meget frem til samarbejdet, både fagligt og personligt, hvor Martin vil fortsætte den stærke udvikling, der er lige nu i Supply Chain, Logistik og Teknologi sammen med de respektive og velfungerende teams. ” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop. Martin

Kvickly/SuperBrugsen begynder at bruge AI-modeller i tilbudsaviser20.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

I den kommende uges tilbudsavis fra Kvickly/SuperBrugsen vil der for første gang vises modeller skabt ved hjælp af kunstig intelligens (AI). Der vises også fotograferede modeller i samme tilbudsavis. ”Ved hjælp af AI får vi nu mulighed for at præsentere flere varer med modeller. For kunderne vil det betyde mere inspirerende tilbudsaviser. For os giver det en større fleksibilitet og nye kreative muligheder. Foreløbig er det en test, men vi forventer, at det vil brede sig. Derfor er det afgørende for os, at vi er åbne og transparente omkring brugen,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. I tilbudsavisen vil der fremgå, at der er ”billeder, der kan være AI-genereret.” Bag udviklingen af AI-modellerne står reklamebureauet Republica, der forventer, at brugen vil brede sig. ”Vi har allerede set nogle af verdens største mode-firmaer anvende AI i deres markedsføring. AI giver os mulighed for endnu mere fleksibilitet, og imødekommer vores kunders behov for at reagere hurtigt og effekt

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye