Rekordmange så med, da Håndboldherrerne vandt EM-sølv

Håndboldherrerne fik søndag aften rekordmange til at se med i Norlys Play.

Rekordmange seere fulgte med via Norlys Live-appen, da Danmarks håndboldherrer sikrede sig sølvmedaljerne ved EM-slutrunden. Dejan Obretkovic - Dansk Håndbold

Der var spænding til det sidste, da Danmarks håndboldherrer søndag aften i de afgørende minutter måtte se sig slået af Frankrig i EM-finalen.

Hjemme i stuerne fulgte rigtig mange danskere slaget tæt.

- Det er helt vildt. Søndagens finalekamp har slået alle tidligere seerrekorder på Norlys Play. Sportsbegivenhederne trækker generelt rigtig mange seere til skærmen, men kampen i går slog det med længder og satte en klar seerrekord, siger Sune Nabe Frederiksen, direktør for Norlys’ digitale forretning.

Helt generelt har Danmarks øvrige kampe ved EM-slutrunden trukket godt med seere ind i Norlys Play-appen, men finalen trak alligevel en tredjedel flere seere ind.

Danmark leverede da også sammen med Frankrig en rigtig neglebider af en kamp, som måtte i forlænget spilletid for at finde en endelig sejrherre.

Den forlængede spilletid fik seertallet, som allerede havde sat rekord inden da, til at stige med yderligere 4 procent.

- Vi seere blev virkelig forkælet med den her håndboldkamp, som endte med at være så spændende, at selv håndboldskeptikerne så ud til at overgive sig til allersidst og tænde for Norlys Play for at følge dramaet. Så der var tryk på vores systemer, og jeg er virkelig stolt over, at det var så stabilt, for det er når det virkelig gælder, at vi skal vise vores værd, siger Sune Nabe Frederiksen.

Før kampen i går skal vi tilbage til en Tour de France-etape i sommeren 2022 for at finde den seneste seerrekord.

Norlys har siden 2021 været hovedsponsor for Håndboldherrerne, og kort tid før EM-slutrunden blev sponsoratet forlænget med yderligere to år, så det nu løber frem til 30. juni 2026.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med 3.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg, København og en række mindre byer. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til flere end 1,7 millioner husstande og virksomheder. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi blandt andet landets største elnet og landets største fibernet samt aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading, som handler med energi. Vi ejer også halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.