Julen 2023 i tal

2023 er slut, og 2024 er begyndt. Det er ikke længe siden at der blev holdt jul i mange danske stuer. Men hvordan var danskernes jul og december i 2023? Lad os tage et kig på en masse forskellige fakta om julen og forventningerne til den.

Pexels
  • December 2023 var præget af både meget sne og meget regn, der satte sine spor i store dele af landet. Faktisk endte hele 2023 med at blive det mest nedbørrige år nogensinde i dansk vejrhistorie.

• Mere end 9 ud af 10 danskere mellem 18 og 70 år forventede at holde juleaften, og heraf regnede omkring 51% med at holde juleaften hjemme.

• 36% af danskerne forventede inden julen sidste år at bruge flere penge på julegaver end forrige år, hvorimod 26% forventede at bruge færre penge. Hvis du er en af dem, der har brugt mange penge på julegaver, så kan du tjekke KreditNU ud og få råd til at betale alle regninger i januar eller at gøre årets første måned lidt sjovere.

• Danskerne handlede i november 2023 12,4 % mere i forretninger med elektriske husholdningsapparater end de forrige år. Mange er begyndt at købe julegaver allerede i november, da det her er gode tilbud i løbet af Black Friday, Black Week eller endda Black Month nogle steder.

• Efter husholdningsapparater var der i november størst omsætning i butikker med isenkram og dyrehandel. Dyrehandlerne har ligget på 20,7% over gennemsnittet for de sidste fem år, så det kunne tyde på, at mange kæledyr også fik en julegave sidste år.

• Legetøj, sko og bøger er derimod ikke det, folk køber tidligt ind i butikkerne i november måned for at kunne lægge det under træet. Statistikker tyder på, at det enten købes online og/eller at det først købes i december måned i butikkerne.

• Selvom der er en tydelig tendens med at købe julegaverne tidligere, viser tal dog, at 70% af danskerne stadig bytter en eller flere af deres julegaver. På trods af at sider som Ønskeskyen er blevet et populært værktøj til at undgå dobbeltgængere blandt gaverne. Det kunne fx skyldes, at tøj, sko eller lignende ikke sidder som forventet og derfor må byttes.

• Julemaden er en vigtig del af julen for mange. Undersøgelser viser, at 74% af danskerne spiser and juleaften, 63% får flæskesteg, og hele 84% får brun sovs til julemaden. Derudover sælger Arla over tre millioner liter piskefløde i december.

• Julen er hjerternes fest, og det kan måske ligge til grund for, at 20% af danskere donerer penge til velgørende formål i december måned.

• Mange julefejrende hjem i Danmark har et pyntet juletræ i stuen og/eller udenfor i juletiden. Statistisk set står der et juletræ i 7 ud af 10 danske hjem, hvoraf omkring 20% af juletræerne er af plastik. Hvis danskernes juletræer blev lagt i en lang række efter hinanden, ville de nå fra København helt til Grønland.

• Men det er ikke kun i Danmark, at vi har juletræer, for ud af de omkring 10,5 millioner juletræer, der hvert år produceres i Danmark, bliver omkring 90% eksporteret til andre lande.

Hvad er Google SGE? Sådan bliver du klar til fremtidens SEO15.7.2024 16:23:41 CEST | Pressemeddelelse

Med den stadigt skiftende digitale verden er det vigtigt at holde sig opdateret på de nyeste trends inden for søgemaskineoptimering (SEO). En af de mest spændende og innovative udviklinger på området er Google Search Generative Experience (SGE). Men hvad er Google SGE, og hvordan kan du forberede dig på fremtidens SEO? Her dykker vi ned i konceptet og giver dig indsigt i, om det er en god idé at samarbejde med et erfarent SEO-bureau.

Nemt og hurtigt årsregnskab - Sådan revolutionerer Digital Revisor processen8.7.2024 10:56:47 CEST | Pressemeddelelse

I erhvervslivet udgør årsregnskabet en afgørende dokumentation, der sammenfatter virksomhedens økonomiske aktiviteter i løbet af et regnskabsår. For virksomheder klassificeret under den danske årsregnskabslov som klasse B, klasse C eller D, herunder børsnoterede virksomheder, er det ikke blot et krav, men en juridisk forpligtelse at udarbejde og indberette årsrapporter til Erhvervsstyrelsen.

Vand med logo øger virksomheders branding25.6.2024 11:59:23 CEST | Pressemeddelelse

At investere i vandflasker er en effektiv måde at integrere branding i hverdagen på, som både medarbejdere og kunder vil sætte pris på. Det skyldes blandt andet: 1. Øget brandgenkendelse Når medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere bruger vandflasker med dit logo, øger det synligheden af din virksomhed. Hver gang flasken bruges i offentlige rum, på kontoret, til møder eller events, bliver dit brand eksponeret for en bredere målgruppe. Det skaber en konstant påmindelse om din virksomheds tilstedeværelse og styrker brandgenkendelsen. 2. Bæredygtig profil Ved at tilbyde genanvendelige vandflasker med logo viser din virksomhed, at den værdsætter bæredygtighed og miljøbevidsthed. Engangsplastikflasker er en stor belastning for miljøet, og ved at skifte til genanvendelige alternativer bidrager din virksomhed til at reducere plastikaffald. Dette kan forbedre virksomhedens omdømme og appellere til miljøbevidste kunder og partnere. 3. Medarbejdertrivsel og sundhed At tilbyde vandflasker ti