Den klassiske musikverdens internetsensation TwoSet Violin besøger Danmark for første gang og indtager Koncertsalen med deres unikke bud på klassisk musik med et komisk twist

TWOSET VIOLIN: WORLD TOUR 2024

17. MARTS 2024

DR KONCERTHUSET, KONCERTSALEN

Med deres digitale livestreams har TwoSet Violin taget internettet med storm og brudt grænserne for klassisk musik. Comedy-duoen, bestående af de talentfulde australske violinister Brett Yang og Eddy Chen (Wei Chen Chen), er kendt for deres unikke fusion af klassisk musik og underholdende komik, som de optræder med på deres YouTube-kanal. Med over 4 millioner abonnenter og næsten 1,3 milliarder visninger, har de brudt grænserne for klassisk musik på digitale platforme.

I en historisk livestream-begivenhed, da de fejrede 2 millioner abonnenter, imponerede Brett Yang med en virtuos udførelse af Tjajkovskijs violinkoncert, som tiltrak over 40.000 seere - det største livepublikum nogensinde set for Tjajkovskijs mesterværk. Ved 3 millioner abonnenter gentog de succesen, hvor Eddy Chen imponerede med Sibelius’ violinkoncert. Livestreamingen blev set af mere end 50.000 mennesker – hvilket tilmed satte rekord for det største livepublikum for Sibelius’ violinkoncert i historien.

I 2022 skrev TwoSet Violin igen historie med deres 4 millioner abonnenter. De gjorde deres professionelle orkesterdebut sammen med Singapore Symfonikerne og spillede for et udsolgt publikum. I anledning af koncerten fik duoen lov at låne to Stradivarius-violiner fra Tarisio i New York – noget der typisk kun tildeles nogle af verdens største solister. Dette understregede deres unikke position som pionerer inden for klassisk musik og digital underholdning.

Glæd dig til at opleve den virale internetsensation TwoSet Violin, som bringer deres spektakulære kombination af klassisk musik og komisk twist til Koncertsalen.

Billetpriser: PL1 550 kr., PL2 450 kr. + gebyr

Billetsalget starter 2. februar kl. 10:00 via livenation.dk og drkoncerthuset.dk

Der vil være Live Nation presale 1. februar kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og LN-medlemmer på livenation.dk

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (

Katherine Ryan kommer til Danmark i forbindelse med den engelsksprogede comedy-festival, Comedy Stop, der som noget nyt både finder sted i København og Aalborg26.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

For tredje år i træk er Comedy Stop klar til at præsentere noget af det ypperste inden for engelsksproget stand-up, og i 2024 udvider festivalen, så den både foregår i København og Aalborg. Comedy Stop 2024 kommer til at finde sted i perioden 5. – 8. september. Katherine Ryan er første navn på plakaten og flere navne vil blive annonceret i nærmeste fremtid. Til Comedy Stop får publikum en unik mulighed for at opleve international stand-up af højeste kvalitet på dansk grund. Festivalen vil bringe en række navne til forskellige venues i København og Aalborg. Her kan man opleve enkeltstående solo-shows med hver komiker, og billetter til hvert show sælges separat, så man har mulighed for selv at håndplukke hvilke man vil opleve i løbet af dagene. Det første show der er offentliggjort og bliver sat i salg er: Katherine Ryan 7. september 2024 - Aalborghallen 8. september 2024 - DR Koncerthuset, Koncertsalen Canadiske Katherine Ryan var også en del af line-uppet, da Comedy Stop fik sin debut

Justin Timberlake kommer til Danmark til august på sin 'The Forget Tomorrow World Tour'23.2.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

JUSTIN TIMBERLAKE ‘THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR’ I ROYAL ARENA TORSDAG 29. AUGUST 2024 JUSTIN TIMBERLAKE OFFENTLIGGØR DEN LÆNGE VENTEDE EUROPÆISKE OG BRITISKE DEL AF SIN SUCCESFULDE THE FORGET TOMORROW WORLD TOUR NYT TRACK “DROWN” UDKOMMER I DAG – LYT HER Det officielle billetsalg starter fredag 1. marts kl. 10.00 via JustinTimberlake.com Nyt album Everything I Thought It Was udkommer 15. marts via RCA Records – Forudbestil HER

En af de sprødeste stemmer på UK-rap-scenen, Octavian, tænder op under Pumpehuset 11. april 202421.2.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Franskfødte Octavian voksede op i den sydøstlige del af London. Han introducerede sig selv til musikverdenen med udgivelsen af sin første single ”Party Here” i 2017. På sangen viste den 21-årige rapper sit karakteristiske flow og personlighed, men også hans evne til at forene de mange grene i Londons fragmenterede musikscene. Med produktioner og et tæt samarbejde med hans Essie Gang kollektiv, tager Octavian elementer fra R&B, Dancehall, Grime og House og kombinerer dem til sin egen helt unikke lyd.