Den klassiske musikverdens internetsensation TwoSet Violin besøger Danmark for første gang og indtager Koncertsalen med deres unikke bud på klassisk musik med et komisk twist

TWOSET VIOLIN: WORLD TOUR 2024

17. MARTS 2024

DR KONCERTHUSET, KONCERTSALEN

Med deres digitale livestreams har TwoSet Violin taget internettet med storm og brudt grænserne for klassisk musik. Comedy-duoen, bestående af de talentfulde australske violinister Brett Yang og Eddy Chen (Wei Chen Chen), er kendt for deres unikke fusion af klassisk musik og underholdende komik, som de optræder med på deres YouTube-kanal. Med over 4 millioner abonnenter og næsten 1,3 milliarder visninger, har de brudt grænserne for klassisk musik på digitale platforme.

I en historisk livestream-begivenhed, da de fejrede 2 millioner abonnenter, imponerede Brett Yang med en virtuos udførelse af Tjajkovskijs violinkoncert, som tiltrak over 40.000 seere - det største livepublikum nogensinde set for Tjajkovskijs mesterværk. Ved 3 millioner abonnenter gentog de succesen, hvor Eddy Chen imponerede med Sibelius’ violinkoncert. Livestreamingen blev set af mere end 50.000 mennesker – hvilket tilmed satte rekord for det største livepublikum for Sibelius’ violinkoncert i historien.

I 2022 skrev TwoSet Violin igen historie med deres 4 millioner abonnenter. De gjorde deres professionelle orkesterdebut sammen med Singapore Symfonikerne og spillede for et udsolgt publikum. I anledning af koncerten fik duoen lov at låne to Stradivarius-violiner fra Tarisio i New York – noget der typisk kun tildeles nogle af verdens største solister. Dette understregede deres unikke position som pionerer inden for klassisk musik og digital underholdning.

Glæd dig til at opleve den virale internetsensation TwoSet Violin, som bringer deres spektakulære kombination af klassisk musik og komisk twist til Koncertsalen.

Billetpriser: PL1 550 kr., PL2 450 kr. + gebyr

Billetsalget starter 2. februar kl. 10:00 via livenation.dk og drkoncerthuset.dk

Der vil være Live Nation presale 1. februar kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og LN-medlemmer på livenation.dk

October Drift spiller torsdag 5. december på BETA17.6.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

October Drift er et britisk indierock-band, der blev dannet i 2014. Bandet består af Kiran Roy (vokal og guitar), Chris Holmes (guitar), Alex Bispham (bas) og Daniel Young (trommer). Med en DIY-mentalitet og en vedholdende indsats for at skabe deres egen vej i musikindustrien, begyndte de hurtigt at opbygge en loyal fanbase. Bandet har udgivet flere EP'er, og deres debutalbum, "Forever Whatever", blev udgivet i 2020 til positive anmeldelser. Albummet blev rost for dets dybe følelsesmæssige resonans og dynamiske kompositioner.