ISS-direktør fra Sorø skal stå i spidsen for statslige aftaler til 3,5 mia. kr.

Den 41-årige ISS-direktør Frederik Nexøe-Larsen, der til dagligt bor i Sorø, kommer til at stå i spidsen for Public Administration i ISS – en ny enhed som samler ISS’ nuværende og kommende samarbejde med Bygningsstyrelsen under en organisation. Serviceleverancerne til Bygningsstyrelsen har en samlet værdi på 3,5 mia. kr. i hele kontraktperioden.

Servicevirksomheden ISS skal fra 1. maj 2024 levere en række serviceydelser til 60 statslige institutioner i forbindelse med implementeringen af Statens Facility Management, som er blevet udbudt i tre udrulningsbølger. ISS vandt den første bølge tilbage i 2017 med opstart to år senere og i efteråret 2023 vandt ISS den tredje bølge om at levere serviceydelser til statslige institutioner gennem Statens ejendomsadministrator, Bygningsstyrelsen.

De to syv-årige aftaler til en samlet værdi på 3,5 mia. kr. og serviceleverancer til mere end 100 statslige institutioner på tværs af hele landet, har ISS nu samlet partnerskabet med Bygningsstyrelsen under en enhed – Public Administration – for at styrke kvaliteten på tværs i leverancerne i de to aftaler, som har over 34.000 daglige brugere.

I spidsen for den nye enhed kommer til at være den 41-årige Frederik Nexøe-Larsen, der til dagligt bor i Sorø, og siden sidste forår har været Key Account Director i ISS og ansvarlig for bølge 1 med Bygningsstyrelsen. Med den nye organisering kommer Frederik Nexøe-Larsen til at være segmentdirektør for mere end 800 ISS-medarbejdere.

”Frederik Nexøe-Larsen er en superdygtig og vellidt leder med stærke kompetencer. Han har bevist på meget kort tid, at han sammen med sit team formår at levere flotte resultater i et komplekst kundelandskab. Jeg glæder mig over, at Frederik Nexøe-Larsen nu får det overordnede ansvar med vores partnerskab med Bygningsstyrelsen, som han har formået at rykke til det næste niveau,” siger Maja Hesselholt, Business Unit Director, i ISS.

”Det er med lige dele stolthed og glæde, at jeg har takket ja til at stå i spidsen for vores nye enhed, Public Administration, i ISS under Bygningsstyrelsen. Jeg kommer til at have fuld fokus på, hvordan vi kan løfte vores serviceoplevelser gennem bæredygtige, innovative og digitale services til gavn for de mange daglige brugere på tværs af landet,” siger Frederik Nexøe-Larsen.

Han har en fortid i Forsvaret, hvor han blandt andet var en del af Sirius-patruljen, inden han kom til ISS i 2014 som Nordic Management Trainee og har siden haft adskillige ledelsesroller. Han har solid erfaring fra nogle ISS’ største kunder, hvor han tidligere har været FM-chef og Soft Services Executive.

Siden foråret 2023 har han siden stået i spidsen for ISS’ partnerskab med Bygningsstyrelsen på bølge 1, og har sideløbende haft en central rolle i den kommercielle proces omkring udbuddet på bølge 3, som ISS vandt i efteråret 2023.

ISS vandt i 2017 den første udrulning af kontrakten med staten, den såkaldte bølge 1, hvor staten har udliciteret facility management-ydelser. I den leverer ISS ydelser på tværs af hele landet til 31 statslige institutioner, herunder services som kantine, rengøring, intern service, udendørsarealer, sikkerhed, vedligehold og affaldssortering fordelt på mere end 170 lokationer. I 2023 vandt ISS den tredje udrulning af statens FM. Dermed leverer ISS services til mere end 100 statslige institutioner på tværs af landet.

Frederik Nexøe-Larsen er tiltrådt sin nye stilling.