MENY vælger Lindely Vin fra Kolding som partner i ny satsning, der skal fremme dansk madkultur
I uge 6 lancerer MENY sit initiativ ’Danske Madskatte’, hvor kæden indledningsvis introducerer fire leverandører og partnere. En af de fire producenter er den danske vinproducent fra Kolding, Lindely Vin, som nu får mere synlighed i alle MENYs butikker.
Snart kan alle kunder i MENY vælge mere dansk, når initiativet ’Danske Madskatte’ bliver rullet ud i alle landets butikker. MENY udvælger og markerer 200 varer som en dansk madskat, hvilket indikerer, at den markerede vare er produceret i Danmark med fokus på kvalitet, godt håndværk og innovation.
I starten vil MENY introducere fire partnerskaber med udvalgte leverandører i ’Danske Madskatte’-lanceringen. Det drejer sig om Øllingegaard, Højer Pølser, Reduced og Lindely Vin. Sidstnævnte har været at finde i MENY siden slutningen af 2023, og de glæder sig til at blive en del af det nye initiativ med deres fem produkter – blandet andet deres hvide isvin og rosé brandy.
”Lindely Vin har kun været i MENYs butikker i ganske få måneder, så vi er virkelig stolte af, at de peger på os til at være en del af ’Danske Madskatte’. Vi er en af de mindste producenter i ’Danske Madskatte’, og vi kan kun producere en begrænset mængde. Vi er en vingård, så vi kan ikke masseproducere, da vi er begrænset til det, der gror på marken. Det er ekstremt svært for små danske leverandører at komme ind i de danske supermarkeder, men MENY er utrolig gode til at tage os og andre ind og give en chance. Ikke nok med, at de får danske varer ind, de går faktisk også den ekstra mil for at promovere varerne. Det var dét, der fik os til at takke ja til MENYs initiativ,” udtaler Claus Møller Pedersen, adm. direktør i Lindely Vin.
Ambitionen hos MENY er at manifestere sig som hele Danmarks madmarked, hvor sortimentet inden for ’Danske Madskatte’ på sigt kommer til at stige fra de 200 varer til 700. Alt dette kan kun ske igennem de nye partnerskaber med danske leverandører som Lindely Vin, der har samme ambitioner.
”Vi glæder os til at starte ’Danske Madskatte’ op med Lindely Vin og de andre leverandører. Lindely Vin er en af de nye, innovative spillere i branchen, som vi er glade for at have dem med i dette initiativ. De går ligesom os op i kvalitet og godt håndværk, og de har formået at skabe en række rigtig gode vine. Sammen skaber vi et rum for dialog og erfaringsudveksling mellem os alle. For det er igennem vidensdeling og samarbejde, at vi kan innovere for at udvikle dansk madkultur. Vi glæder os til første skridt og til at byde mange flere partnere velkommen i fremtiden,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.
MENY udfylder hul i markedet
I MENY sigter de mod, at ’Danske Madskatte’ kommer til at skabe en national fødekæde for de danske leverandører, som bidrager til at styrke deres forretning. Ved at styrke den enkelte leverandørs forretning, vil MENY arbejde for, at der samtidig bliver endnu større mulighed for innovation og udvikling af fødevareudbuddet af danske varer.
”Vi tænkte i starten, at vi ikke skulle være en del af en supermarkedskæde, da vi ikke følte, at nogen går op i kvalitet, håndværk og smag ligesom os. Men da MENY kom forbi vores vingård og præsenterede deres ambition, blev vi overbeviste om, at MENY vil være den helt rigtige partner for os. For vi er ikke interesserede i at stå på en hylde og samle støv. MENY udfylder hullet i det nuværende marked, og de sætter fokus på danske producenter, så danskerne får mulighed for at vælge danske varer af den bedste kvalitet,” fortæller Claus Møller Pedersen.
Om ’Danske Madskatte’:
Fra uge 6 vil alle MENY-butikker introducere ’Danske Madskatte’, hvor 200 varer indledningsvis vil blive mærket og inkluderet i konceptet. MENY vil lancere ’Danske Madskatte’ med en større marketingindsats i butikkerne, i gadebilledet samt digitalt og på TV, hvor ’Danske Madskatte’ introduceres og hvor de fire partnere introduceres gennem relevante fortællinger med formålet om at udvikle dansk madkultur.
Om Lindely Vin:
Lindely Vin er en af Danmarks største vingårde, der ligger i Kolding. Deres mål er at skabe dansk vin af høj kvalitet.
De fem Lindely Vin-produkter i ’Danske Madskatte’:
Lindely Aftensol 11%, Lindely Hvid Sollys 11%, Lindely Nordlys 9%, Lindely Nordic Ice 19%, Lindely Rosé Brandy 35%
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Den danske Spiseguide fremtidssikres: Stifter, Bent Christensen sælger til en erhvervsdrivende fond, som etableres af Dagrofa20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bent Christensen har overdraget rettighederne til Den danske Spiseguide fra den 1. januar 2025, til en erhvervsdrivende fond, der etableres af Dagrofa ApS, som vil administrere den fremover. Bent Christensen fortsætter som frontfigur for Den danske Spiseguide.
Masser af danskere får et lift hjem til jul19.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende supermarkedskæde SPAR har traditionen tro tilbudt danskere et gratis hjem til jul. På lørdag får mere end 800 danskere et lift hjem, når 41 julepyntede busser kører på kryds og tværs af landet.
Fastfoodkæden Kylling & Co peger på Dagrofa Foodservice som ny fødevareleverandør17.12.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
I fremtiden er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til fastfoodkæden Kylling & Co, som har restauranter i en lang række byer i Midt- og Vestjylland. Den nye samarbejdsaftale har bl.a. fokus på produktudvikling og digital innovation.
Dagrofa køber Aarstiderne A/S - godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen10.12.2024 10:45:39 CET | Pressemeddelelse
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har i dag godkendt Dagrofas køb af Aarstiderne A/S.
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum