Gjensidige og Gouda Rejseforsikrings alarmcentral skifter navn

Rejseforsikringskunder hos Gjensidige og Gouda Rejseforsikring skal fremover søge assistance hos Gjensidige Travel Assistance og anmelde rejseskader i Gjensidige Travel Claims.

Gjensidige og Gouda Rejseforsikrings fælles alarmcentral har i mange år gået under navnet ‘Vores Alarm’ i Danmark, og hvert år betjener alarmcentralen mere end 65.000 opkald og håndterer over 20.000 sager.

Men fra den 27. februar skifter alarmcentralen navn til Gjensidige Travel Assistance, mens Gjensidige Rejseskade skifter navn til Gjensidige Travel Claims. Det sker for at give Gjensidige og Gouda Rejseforsikring en stærkere identitet, der skaber tryghed og klarhed for vores kunder og internationale samarbejdspartnere.

Selvom alarmcentralen ikke fremover hedder Vores Alarm, så vil kunder i Gjensidige og Gouda Rejseforsikring ikke mærke forskel i den service de modtager i dag, forklarer Lene Ovesen, der er direktør i Rejseskade hos Gjensidige.

“At vi ændrer navnet, betyder ikke noget for vores DNA i Alarmcentralen og Rejseskade, hvor vi stadig vil være dem, der kender kunden bedst og involverer os mest. Det skal komme til udtryk i vores professionelle og empatiske dialog med vores kunder og deres familier. Navneskiftet sker for at styrke vores position i markedet som forsikringsselskab med egen alarmcentral.”

Den nye, fælles identitet skal også sikre, at Gjensidige og Gouda Rejseforsikring fortsat er en attraktiv partner på det kommercielle marked.

“Vi ved, at vores alarmcentral har en stor betydning for vores Commercial kunder, og jeg er er sikker på, at en ny og fælles identitet kommer til at bidrage til, vi får en stærkere profil i markedet og ikke mindst ud mod alle vores internationale samarbejdspartnere,” siger Lene Ovesen.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 4.200 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 34 mia. NOK i 2022, mens forvaltningskapitalen udgjorde 135 mia. NOK.

Undersøgelse: Stor forvirring om barnets dækning ved ulykker i skoletiden13.8.2024 07:42:00 CEST | Pressemeddelelse

Den kommende tid vil tusindvis af børn igen indfinde sig i skole og institution efter ferien, men selvom det er nogle af de steder, hvor flest børn kommer til skade i forbindelse med leg, så tror næsten halvdelen af danskerne fejlagtigt, at deres barn er dækket en kollektiv ulykkesforsikring i skolen eller institutionen. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.