OK bliver ladepartner til AP Pension i nyt domicilprojekt

Energiselskabet OK etablerer adskillelige ladeudtag ved de nye hovedsæder til AP Pension og Nykredit på Svanemølleholm i København

I takt med at AP Pension og Nykredit flytter ind i deres nye hovedsæder på Svanemølleholm, lægger OK sidste hånd på etableringen af ladestandere, der vil stå til rådighed for medarbejdere, samarbejdspartnere og besøgende med elbiler. Det skyldes en ny samarbejdsaftale mellem OK og AP Pension vedrørende ladestandere til byggeriet.

I tæt samarbejde med sit datterselskab GodEnergi står OK for den fulde entreprise på ladestanderne, dvs. både installation og drift heraf, og etablerer i alt 60 ladeudtag af 22 kW ved hovedsæderne beliggende på Københavns Nordhavn. Desuden skal OK fremover levere ladeløsninger til AP Pensions firmabiler.

CCO i AP Pensions datterselskab, Helle Haugsted fra AP Ejendomme, fortæller, at det har stor betydning for AP Pension at kunne give medarbejderne mulighed for optimale ladeforhold.

”Flere og flere kører i elbiler på arbejde til AP Pension. Derfor er det vigtigt, at vi i vores nye domicil kan tilbyde de bedst mulige ladeforhold til vores medarbejdere. Samtidig vil vi gerne bidrage mest muligt til den grønne omstilling,” siger Helle Haugsted og fortsætter:

”Aftalen med OK sikrer, at vores medarbejdere ikke behøver at bekymre sig om lademuligheder, når de er på arbejde. OK har stor erfaring med at levere ladeløsninger rundt om i landet, og vi er sikre på, at OK er den helt rigtige partner for os, når der skal leveres ladeløsninger. Vi ser frem til for alvor at sætte strøm til samarbejdet.”

Gode opladningsmuligheder på arbejdspladsen

Ladestanderne etableres i p-kælderen under bygningerne, hvor AP Pension og Nykredit får adgang til 25 ladeudtag hver, mens de øvrige ladeudtag bliver tilgængelige for offentligheden.

"I OK er vi glade for at levere ladeløsninger til et projekt som dette, for sammen med AP Pension er vi med til at fremme grøn mobilitet på arbejdspladsen," siger Kenneth Risborg Korsgaard, OK’s markedsdirektør på e-mobilitet, og uddyber:

"Samarbejdet giver virksomhedernes medarbejdere, samarbejdspartnere og besøgende mulighed for at få strøm på bilen i løbet af dagen. Dette gør ikke alene arbejdspladserne attraktive for elbilister, det forbedrer også opladningsinfrastrukturen i lokalområdet."

Med det nye domicil ønsker AP Pension at gå forrest i den grønne omstilling. Et bæredygtigt fokus er et centralt element i byggeriet, og det afspejler sig også i faciliteterne.

”I et byggeri som dette er ladestandere en helt naturlig tilføjelse, og det glæder mig, at vi er nået i mål med en god løsning til de nye hovedsæder,” siger Oliver Meinertz, OK’s Key Account Manager, der har haft kundedialogen.

Aftalen løber over fem år fra idriftsættelsen med mulighed for forlængelse.

Læs mere om projektet her.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk

Hovedsæder til AP Pension og Nykredit på Svanemølleholm, hvor der i p-kælderen kommer OK-ladestandere. Foto: AP Pension.
Foto: Shutterstock.

Åbningsfest: Nu åbner rastepladsen Storkereden i en ny og moderne udgave6.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

På baggrund af en samarbejdsaftale med Vejdirektoratet har OK etableret lynladere ved rastepladserne Storkereden og Lærkereden langs Helsingørmotorvejen samt overtaget driften af Storkeredens forhenværende café og kiosk. Det hele er snart på plads, og det markeres med en officiel åbningsfest af den nye OK Plus-butik og tilhørende ladepark ved Storkereden fredag den 14. juni klokken 10.00-15.00