Thomas Cook lancerer hotelfond til en værdi af 150 millioner pund

Klar med nyt hotelprojekt på Ibiza
Thomas Cook Group, der er en af verdens ledende rejsearrangører med bl.a. danske Spies og Thomas Cook Airlines Scandinavia, lancerer nu hotelinvesteringsfonden Thomas Cook Hotel Investments. Det sker i et tæt samarbejde med det schweiziske hotelinvestor selskab LMEY Investments. Det første projekt bliver et nyt Casa Cook hotel på den spanske ø Ibiza.
Thomas Cook Hotel Investments består af fem hotelfaciliteter til en samlet værdi af ca. 150 mill. pund. Det bliver Thomas Cooks hovedplatform ved erhvervelse af nye ejendomme med det mål, at vokse med flere egne koncepthoteller.
-Vores egne hotelkoncepter, som vi har udviklet ved hjælp af bl.a. vores kunders ønsker, spiller en væsentlig rolle i vores store succes på rejsemarkedet.Vi ved, at de gæster, der bor på Spies’ og Thomas Cooks egne koncepthoteller, er de mest tilfredse, hvilket får dem til igen og igen at vende tilbage. Målet er at få endnu flere hoteller, der ejes og drives af os selv og er med til at øge vores rentabilitet, siger Magnus Wikner, Thomas Cook Northern Europe.
Den nye hotelfond har været planlagt gennem nogen tid. - Vi kan nu fremskynde vores planer om at erhverve etablerede ejendomme på populære rejsemål for at omdanne dem til egne koncepthoteller. Vi har igangværende forhandlinger med flere hotelejere omkring Middelhavet og vil i de kommende måneder offentliggøre flere projekter, siger Ingo Burmeister, Chief Officer Hotels & Resorts Thomas Cook Group.
Hotellfonden består lige nu af de populære Spies familiehoteller Sunwing Kallithea på Rhodos og Sunwing Makrigialos på Kreta. LMEY bidrager med Aldiana Andalucia og Aldiana Alcadesia i Spanien. Hotellfondens første fælles investering bliver et nyt Casa Cook-hotel i Spanien. Hotellet vil blive lanceret på Ibiza sommeren 2019 og placeres i den stille bugt Cala Gracio, en kort gåtur fra San Antonio, hvis legendariske solnedgange og verdensberømte klubber gør det til et populært sted for øens feriegæster.
- Målet er at opnå de højeste kundetilfredshedstal i branchen og dermed tiltrække en ny generation af kunder til Thomas Cook. Casa Cook er et vigtigt led i vores egen hotelstrategi. Jeg er især glad for at arbejde med LMEY i udviklingen af vores første Casa Cook i Spanien - og især på Ibiza, det perfekte rejsemål for Casa Cook-kunden på udkig efter et strandhotel, der matcher ens bylivsstil, fortsætter Ingo Burmeister.
Casa Cook-konceptets bohemchikke stil og design har skabt en ny trendbevidst målgruppe og har vundet flere anerkendelser siden det første hotel åbnede på Rhodos sommeren 2016. En anden Casa Cook åbnede på Kos sommeren 2017.
Om Thomas Cook Group Plc.
Thomas Cook Group er en af verdens førende rejsearrangører og havde en omsætning på 9 milliarder pund i det seneste regnskabsår, som sluttede den 30. september. Koncernen har ca. 22.000 ansatte og 190 egne koncepthoteller. Gruppen driver virksomhed på 17 markeder og har på årsbasis ca. 20 millioner gæster. Thomas Cook Group plc er noteret på børsen i London (TCG). Danske Spies og Thomas Cook Airlines Scandinavia er en del af gruppen.
For mere information, kontakt:
Matthew Magee
Group Head of Corporate Communications
Thomas Cook Group plc
Phone: +44 207 294 7059
E-mail: matthew.magee@thomascook.com
Anna Hagberg
Tf. Informationschef Thomas Cook Northern Europe
Telefon: 0709-513158
E-mail: anna.hagberg@ving.se
Kontakter
Sofie Folden Lund
Kommunikationschef
sofie.lund@spies.dk
26 36 23 77 - kun for pressehenvendelser. Øvrige henvendelser henvises til vores kundeservice: 70 10 42 00
Spies - Danmarks førende rejsearrangør
Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.
Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.
Følg pressemeddelelser fra Spies
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Spies
Spies melder udsolgt af charterrejser i påsken10.4.2025 09:03:41 CEST | Pressemeddelelse
Sol og badeferie trækker i danskerne i påskeferien, hvis man spørger Danmarks største rejsebureau, Spies, der sender hele 27 charterfly sydpå i påskeferien for at imødekomme den store efterspørgsel. Og det er De Kanariske Øer, Grækenland og Cypern, der står på de fleste boardingkort.
Spies lander et overskud på 25,4 millioner31.3.2025 23:45:25 CEST | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte årsregnskab er der igen et tocifret millionoverskud i Danmarks største rejsebureau, som i sidste regnskabsår 2023/24 sendte 249.835 gæster afsted på ferie og oplevede en rekordstor omsætning, der steg med 6,8 procent fra året før.
Spies kåret som det mest bæredygtige brand i den danske rejsebranche13.3.2025 11:05:39 CET | Pressemeddelelse
Forbrugerne peger på Spies som det mest bæredygtige varemærke indenfor rejse- og turismebranchen. Det viser resultatet i det største europæiske studie, som årligt foretages af analyseinstituttet, SB insights.
Generationsskifte i Sunclass Airlines-direktion28.11.2024 07:29:29 CET | Pressemeddelelse
John Alexandersen, kommerciel direktør i Sunclass Airlines, har valgt at gå på pension efter mere end 30 år i selskabet. Ny kommerciel direktør med lang erfaring i TDC, Ørsted og SAS tiltræder 1. december.
Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"4.9.2024 12:16:09 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum