Coop Danmark A/S

SuperBrugsen, Kvickly og Coop på jagt efter nye, spændende varer

Del

Sammen med Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem, leder SuperBrugsen, Kvickly og Coop efter innovative producenter til Produktprisen 2024.

 

Siden 2014 har hundredevis af små aktører og passionerede gastronomer tilmeldt deres produkter til Produktprisen, der sætter fokus på kvalitet, innovation og lokal forankring. Nu kåres årets vindere med SuperBrugsen, Kvickly og Coop som sponsorer og partnere af konkurrencen.

"Vi er glade for at indgå partnerskabet med Sol over Gudhjem om Produktprisen 2024. Vi har altid fulgt vinderne af konkurrencen nøje, da det er et kvalitetsstempel for gode produkter. Med samarbejdet ønsker vi at støtte udviklingen af danske fødevarer og give fremtidens madiværksættere mulighed for at inspirere både danskerne og vores kunder med nye smagsoplevelser,” lyder det fra kategoridirektør Jeff Salter, Coop.

Lasse Andersen stifter og direktør GRØD vandt Produktprisen 2023 i kategorien MAD, hvilket har været utrolig givende for GRØDs ambitioner; ”At vinde Produktprisen er den største anerkendelse, man kan opnå her i Danmark. Det har været enormt værdifuldt at få et skulderklap fra nogle af landets bedste kokke. Det giver en troen på, at man har gang i det rigtige, og lysten til at blive ved med at udvikle.”

Produkter fra øverste hylde

Et ekspertpanel med nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk, smager og vurderer alle tilmeldte produkter. Dommerne udvælger tre produkter til finalen i kategorierne: Mad, Drikke, Konfekture og Innovation. Under finalen kåres også ”Publikumsprisen”, der gives til den producent der har opnået flest stemmer blandt publikum i Gudhjem og efterfølgende af SuperBrugsen, Kvickly og Coops kunder.

Vi håber at få mange tilmeldinger til Produktprisen 2024 fra hele landet. Vi har set, hvordan tidligere vindere har løftet deres produkter til at blive et produkt fra ’øverste hylde’. Men det er ikke kun vinderne, der går hjem med respons fra dommerpanelet. Alle producenter får kvalificeret feedback på videreudviklingen af deres tilmeldte produkter fra nogle af Danmarks dygtigste kokke, sommelierer og indkøbere, og det er virkelig uvurderligt at få hjælp fra nogle af landets bedste fagfolk, når man er en lille producent,” siger Mikkel Marschall og fortsætter: ”Vi glæder os til at samarbejde med SuperBrugsen, Kvickly og Coop om at løfte Produktprisen til næste niveau.”

Produktprisen 2024 rykkes til København

Grundet den stigende interesse for Produktprisen rykkes årets finale til København for at sætte mere fokus på producenterne og deres produkter. Finalisterne deltager stadig til markedet under Sol over Gudhjem, hvor de har mulighed for at møde nye kunder, samt sælge deres produkter.

Vi har rykket finalen til København, så producenterne får mere synlighed. Programmet til Sol over Gudhjem er efterhånden ved at være tætpakket med de tre kokkekonkurrencer (hoved-, dessert- og kantinekonkurrencen red.), og Produktprisen var simpelthen ved at vokse ud af Gudhjem. Derfor giver vi Produktprisen sin egen platform, så vi rigtig kan hylde producenterne og deres produkter, lyder det fra Mikkel Marschall, direktør af Sol over Gudhjem.

Produkter til Produktprisen skal tilmeldes konkurrencen senest 24. april 2024. Man kan læse mere og tilmelde sit produkt på sogk.dk/produktpris/

For yderligere information eller materiale, kontakt:  

Mikkel Marschall, Direktør Sol over Gudhjem, +45 2161 5476, mikkel@sogk.dk

Sissel Geel Weirsøe, Coop Kampagner & Branding, +45 2834 sissel.weirsoee@coop.dk

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye