MENY vælger Højer Pølser og mejeriet Øllingegaard som partnere i ny satsning der skal fremme dansk madkultur

Del

I uge 6 lancerer MENY sit initiativ ’Danske Madskatte’, hvor kæden indledningsvis introducerer fire leverandører og partnere. To af de fire producenter er Højer Pølser og Øllingegaard, som nu får mere synlighed i alle landets butikker.

Jan Müller, adm. direktør i Højer Pølser, glæder sig til at deres produkter bliver en del af "Danske Madskatte" i MENY.
Jan Müller, adm. direktør i Højer Pølser, glæder sig til at deres produkter bliver en del af "Danske Madskatte" i MENY.

Snart kan alle kunder i MENY vælge mere dansk, når initiativet ’Danske Madskatte’ bliver rullet ud i alle landets butikker. MENY udvælger og markerer 200 varer som en dansk madskat, hvilket indikerer, at den markerede vare er produceret i Danmark med fokus på kvalitet, godt håndværk og innovation.

I starten vil MENY introducere fire partnerskaber med udvalgte leverandører i ’Danske Madskatte’-lanceringen. Det drejer sig om både Lindely Vingård, Reduced, Øllingegaard og Højer Pølser. De sidste to har været at finde i MENY siden 2015, og de glæder sig begge til at blive en del af det nye initiativ med deres henholdsvis 25 og ni produkter.

"Vi er stolte af at være en del af MENY og blive valgt til dette spændende initiativ, som ’Danske Madskatte’ er. Mange mindre fødevareproducenter kan have svært ved at finde vej til hylderne hos de store supermarkeder. Dette initiativ gør det muligt, og det er fantastisk at se MENY gå forrest og være med til at fremme danske og lokale producenter,” udtaler Jan Müller, adm. direktør i Højer Pølser.

Ambitionen hos MENY er at manifestere sig som hele Danmarks madmarked, hvor sortimentet inden for ’Danske Madskatte’ på sigt kommer til at stige fra de 200 varer til 700. Alt dette kan kun ske igennem de nye partnerskaber med danske leverandører som Højer Pølser og Øllingegaard, der har samme ambitioner.

”Vi glæder os til at starte ’Danske Madskatte’ op med både Øllingegaard og Højer Pølser og de andre leverandører. Sammen skaber vi et rum for dialog og erfaringsudveksling mellem os alle. For det er igennem vidensdeling og samarbejde, at vi kan innovere for at udvikle dansk madkultur. Vi glæder os til første skridt og til at byde mange flere partnere velkommen i fremtiden,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.

En vigtig modstrøm i madkulturen

MENY sigter mod, at ’Danske Madskatte’ kommer til at skabe en national fødekæde for de danske leverandører, som bidrager til at styrke deres forretning. Ved at styrke den enkelte leverandørs forretning, vil MENY arbejde for, at der samtidig bliver endnu større mulighed for innovation og udvikling af fødevareudbuddet af danske varer.

"MENYs fokus på at styrke lokale og danske leverandører er en vigtig modstrøm til tankegangen om, at alt skal være så billigt som muligt. Vi kan sammen sætte fokus på kvalitet og bæredygtighed. Vi ser meget frem til at bidrage til dette initiativ og hjælpe MENY med at forme den danske madkultur," fortæller Nelly Riggelsen, salgs- og marketingchef hos Øllingegaard.

Om ’Danske Madskatte’

Fra uge 6 vil alle MENY-butikker introducere ’Danske Madskatte’, hvor 200 varer indledningsvis vil blive mærket og inkluderet i konceptet. MENY vil lancere ’Danske Madskatte’ med en større marketingindsats i butikkerne, i gadebilledet samt digitalt og på TV, hvor ’Danske Madskatte’ introduceres og hvor de fire partnere introduceres gennem relevante fortællinger med formålet om at udvikle dansk madkultur.

Om Højer Pølser:

Slagtervirksomheden er en familievirksomhed, der blev grundlagt af Andreas Christian Müller i den sønderjyske by Højer og har eksisteret siden 1987. De er kendt for deres originale slagterhåndvæk, friskt kød og høj kvalitet.

Om Øllingegaard
Øllingegaard blev etableret i 1995 af Morten Krohn og er et økologisk gårdmejeri i Borup ved Skævinge i Nordsjælland. Udover økologi sætter de fokus på kvalitet, holdning, innovation, god smag og sublimt madhåndværk.

De 25 økologiske Øllingegaard produkter i ’Danske Madskatte’:

Øllingegaard økologisk smør, Øllingegaard økologisk smør med læsø salt, saltet smør, usaltet smør, græsk inspireret økologisk yoghurt, stor græsk økologisk yoghurt, naturel skyr, vanilje skyr, Øllingegaard acidophilus, Øllingegaard naturel yoghurt, Øllingegaard ymer, Øllingegaard naturel yoghurt (3,5%), jordbær yoghurt, pære/banan yoghurt, naturel acidophilus, Øllingegaard usaltet smør, Øllingegaard piskefløde, Øllingegaard stor piskefløde, Naturmælk piskefløde, Naturmælk stor piskefløde, biodynamisk piskefløde, creme fraiche 18%, fraiche 9%, creme fraiche 38%, Naturmælk creme fraiche 18%

De ni Højer Pølser-produkter i ’Danske Madskatte’:

Højer rullepølse, Højer teepølse, Højer grovhakket landleverpølse, Højer sønderjysk hvidløgsspegepølse, Højer sønderjysk spegepølse, Højer okse spegepølse, Højer kartoffelspegepølse, Højer krosalami og Højer røget mørbrad.

Kontakter

Billeder

Nelly Riggelsen, salgs- og marketingchef hos Øllingegaard, glæder sig over et i forvejen fantastisk samarbejde med Dagrofa og MENY.
Nelly Riggelsen, salgs- og marketingchef hos Øllingegaard, glæder sig over et i forvejen fantastisk samarbejde med Dagrofa og MENY.
Download

Om Dagrofa

Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner. 

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice leverer for andet år i træk et positivt regnskab3.4.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

En landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice - kan for andet år i træk præsentere et positivt årsregnskab med et årsresultat på 40,6 mio. kroner. I løbet af 2023 har Dagrofa Foodservice bl.a. haft fokus på at optimere virksomhedens drifts- og logistikløsninger, tiltrække nye kunder gennem faglig inspiration og at mindske mængden af madspild. 2024 kommer til at handle om at styrke kundeoplevelsen og derigennem øge omsætningen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye