Gjensidige og Lunar indgår nyt samarbejde
Gjensidige har indledt et strategisk samarbejde med Lunar om at tilbyde forsikringer til deres kunder.

Det nye partnerskab mellem Gjensidige og Lunar sikrer, at Gjensidige kan tilbyde forsikringer til Lunar Banks 800.000 privat- og erhvervskunder i Norden på sigt. Fokus er til at starte med Danmark og de danske kunder. Hvordan samarbejdet skal udbredes på sigt i resten af Norden, vil de to partnere finde ud af i fællesskab.
Lunar Bank er en digital og kundedrevet virksomhed, og netop den profil matcher Gjensidiges ambitioner om at være branchens mest kundeorienterede selskab og samtidig tilbyde simple og overskuelige digitale produkter til kunderne, forklarer Iason H. Johannessen, landechef og direktør for Distribution Privat DK i Gjensidige.
“Samarbejdet understøtter Gjensidiges ambition om at være helt fremme i den digitale udvikling i Danmark, og her er Lunar Bank en oplagt partner, i og med de udelukkende opererer digitalt. Samarbejdet giver os også mulighed for på en enkel og overskuelig måde at tilbyde vores produkter til kunderne digitalt.”
Omdrejningspunktet i Lunar Bank er deres prisvindende mobile bankplatform, som giver kunderne en lang række muligheder i forbindelse med den daglige bankforretning, og også hos den digitale bank er der glæder over samarbejdet.
”Lunars ambition er at blive den bedste hverdagsbank i Norden. Vores kunder sætter allerede pris på det tilbud, vi har i dag. Vi har en Trustpilot-score på 4,6, som er meget, meget højt. Men der er ingen tvivl om, at nye services og produkter er naturlige, når vi skal leve op til vores overordnede ambition. Vi udvikler selv flere nye services, mens vi tilbyder andre via partnerskaber. Her er Gjensidige et anerkendt selskab i det nordiske landskab og gør det muligt for os at tilbyde vores kunder den rette forsikring tilpasset til dem,” siger kommerciel direktør i Lunar, Anne Marie Kindberg.
Samarbejdet med Lunar Bank har været i en testfase i andet halvår af 2023, og har allerede vist gode resultater. Hos Gjensidige er der store forventninger til det udbytte, man får af at få en ny, digital bankpartner tæt på.
“Vi er sikre på, at det nye samarbejde med Lunar kan være med til at sætte en ny standard for digital bankassurance i Danmark, og vi glæder os til at se på de muligheder, dette har i fremtiden. Der er mange forskellige muligheder for at arbejde intelligent med data og hele tiden være skarpe på at kunne udvikle de bedste forsikringsløsninger til det enkelte individ,” siger Iason H. Johannessen.
Gjensidige har med denne aftale nu tre ”bankassurance samarbejder” nemlig Lunar, Sparekassen Kronjylland og Middelfart Sparekasse.
Nøgleord
Kontakter
Trine AndrupKommunikationschefGjensidige
Tlf:27 52 51 06tran@gjensidige.dkJenny MenckelHead of External Communications & PRLunar
Tlf:+46 72-171 21 71jeme@lunar.appGjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 4.200 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 34 mia. NOK i 2022, mens forvaltningskapitalen udgjorde 135 mia. NOK.
Lunar er en digital udfordrerbank der gør det enkelt for virksomheder og privatpersoner at håndtere deres økonomi, og giver dem kontrollen tilbage ved at bygge den bedste nordiske hverdagsbank. Lunar blev grundlagt i Aarhus og beskæftiger i dag ca. 500 medarbejdere i København, Aarhus, Stockholm og Oslo. I 2019 fik Lunar banklicens og er nu én af få banker med en nordisk bankplatform. Lunar har i dag mere end 800.000 privat- og erhvervskunder i hele Norden. https://www.lunar.app
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Skjulte farer i din hudpleje: Så mange danskere undlader at tjekke ingredienslisten23.4.2025 07:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Hudirritation, allergiske reaktioner og hormonforstyrrelser. Det er nogle af de risici, du løber, hvis du ikke tjekker ingredienslisten på dine hudplejeprodukter. En ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige viser at 4 ud af 10 ikke undersøger indholdet af deres hudplejeprodukter inden brug.
Det flyder med skrald i vejkanten: Fire ud af ti danskere har set bilister smide affald ud af vinduet17.4.2025 07:39:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år ender tonsvis af affald i vejkanten, fordi bilister ikke gider bruge en skraldespand. Problemet er så omfattende, at fire ud af ti danskere det sidste år har oplevet bilister, der smider skrald ud af bilvinduet. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
Hjælp fra YouTube: Sådan søger vi viden om renovering i hjemmet15.4.2025 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er blevet populært at lave forbedringer og renoveringer i hjemmet uden professionel hjælp. I stedet vælger en stor del af danskerne at finde råd og vejledning på sociale medier som Instagram og Youtube. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige og NRGi.
Danskerne glemmer vigtig ting på ferien11.4.2025 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Påsken er lige rundt om hjørnet, og det betyder at rigtig mange danskere pakker bilen og kører udenlands på ferie. Hver fjerde dansker kender dog ikke til reglerne for det digitale kørekort i udlandet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige.
Flertal af danskerne glemmer vigtigt eltjek: Kan få alvorlige konsekvenser2.4.2025 07:40:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er de færreste danskere, der husker at teste deres fejlstrømsafbryder, selvom det kan forhindre brand og livsfarlige stød. En ny undersøgelse fra YouGov, foretaget for Gjensidige og NRGi, viser, at over halvdelen af danskerne ikke ved, hvordan de tester deres HPFI-relæ.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum